A korábbi előzetes információk után itt vannak a hivatalos, de még mindig nem végleges adatok: a BMW nem várta meg a világpremierrel az i4 homologizációját, így az alább feltüntetett adatok (amelyek jelentős részben egyeznek a tavaly márciusban bemutatott előtanulmány paramétereivel) elviekben még változhatnak.
Ami biztosnak látszik, hogy idén novembertől lép forgalomba a négyajtós villanykupé, méghozzá két kiadásban: a kisebbik modellnek a hátsó, a képeinken is látható M50 verziónak viszont mind a két tengelye hajtott: az elsőn egy 258, a hátsón egy 313 lóerős villanymotor dolgozik.
A kifejezetten elektromos sportmodellnek fejlesztett i4 akkumulátorcellái rendkívül laposak, mindössze 11 cm magasak, ami hozzájárul a tömegközéppont mélyen (a BMW 3 szedánénál 53 mm-rel lejjebb) tartásához. Ugyanakkor az akkuk energiasűrűsége 20 százalékkal jobb, mint az i3-ban használt egységeké. Tölteni 200 kW-tal lehet őket, a 10%-ra merült akku 10 perc alatt modelltől függően 164, illetve 140 kilométerre elegendő áramot képes felvenni.
A BMW tudatosan a 4-es Gran Coupéhoz mérte az i4 paramétereit: méreteiben alig nagyobb, csomagtartójában alig kisebb annál – a motorteljesítmény ellenben még a gyengébb i-modell esetében is jóval magasabb, ami később, a gyengébb verziók bevezetésével változni fog. Alapfelszerelés a sportülés, a sportkormány, a hangszigetelő üvegezés, valamint a jármű álló helyzeti előfűtésére, előklimatizálására szolgáló rendszer. Ugyancsak nem kérnek plusz pénzt a 12,3 colos digitális műszeregységért és a 14,9 colos központi kijelzőért, a háromzónás klímaberendezésért, az 5G adatkapcsolatért és az azt használó felhő alapú navigációért.
Szériafelszerelés még a hátsó légrugózás is, amelyet most első ízben társítanak elektromos összkerékhajtással. Az i4 M50 nem csak nagyobb motorteljesítményt nyújt, de adaptív lengéscsillapítást, feszesebb futóművet, M fékeket, valamint változó áttételű kormányművet is kapott. Opcióként 20 colos M keréktárcsák is kérhetők, elöl és hátul eltérő szélességű abroncsokkal szerelve. Emellett a villanyautóknál kötelező hangjelzést is agresszívra hangolták, illetve felárért Hans Zimmer filmzeneszerző (Interstellar, Eredet, A sötét lovag, Hajsza a győzelemért stb.) melódiáival is csilingelhet a gyalogosoknak az M50-es.
A fékenergia-visszanyerés adaptív és szabályozható; maximális mértéke az i4 eDrive40 esetében 116 kW, az i4 M50-nél 195 kW. Mindkét variánshoz kérhető vonóhorog, a legnagyobb vontatható tömeg 1,6 tonna.
A műszaki táblázat alatt megtekintheted a BMW i4 bemutatkozó videóját.
BMW i4 eDrive40 |
BMW i4 M50 |
BMW 4 Gran Coupe 440i |
|
Hosszúság (mm) | 4783 | 4783 | 4640 |
Szélesség (mm) | 1852 | 1852 |
1825
|
Magasság (mm) | 1448 | 1448 | 1389 |
Tengelytáv (mm) | 2856 | 2856 | 2810 |
Menetkész tömeg (kg, DIN) |
2050 | 2215 | 1630 |
Max. terhelhetőség (kg, DIN) |
555 | 520 | 545 |
Csomagtartó kapacitása (liter) |
470/1290 | 470/1290 | 480/1300 |
Max. teljesítmény (LE) |
340 | 544 (258 + 313) | 326 |
Max. forgatónyomaték (Nm) |
430 | 795 | 450 |
Akkumulátorkapacitás (nettó, kWh) |
80,7 | 80,7 | – |
Végsebesség (km/óra) | 190 | 225 | 250 |
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) |
5,7 | 3,9 | 5,1 |
Hatótávolság (km) | 590 | 510 | – |