A Vezess sokszor írt már a David Lorenz vállalkozó és Jon Hilton egykori Forma-1-es műszaki guru közös cégéről, a Lunaz Designról. A cégnek nem csak nevét, hanem az alapötletét is Lorenz úr lánya, Luna adta. A vállalkozó ráébredt, hogy mire a lánya felnő és autót vezethet, a múlt csodálatos veterán autóit kényszerűen kiszorítják az utakról az emissziómentes járművek, ezért elhatározta, hogy öreg autókat épít át elektromos hajtásra. Persze nem olcsó és átlagos kocsikat, hanem ritka, méregdrága kincseket.
A vállalkozás 2019-ben készítette el első autóját, és azóta hatalmas fejlődésben vannak, reményeik szerint 2024-ben már 500 embernek tudnak majd munkát adni. Ehhez a tőkét külső befektetők bevonásával biztosítják – közöttük immár David Beckhamével is, aki 10%-os tulajdonrészre tett szert a cégben.
David Lorenz számításai szerint 2030-ra, amikor előreláthatólag több nemzet is betiltja a belső égésű motorok alkalmazását, mintegy 2 milliárd benzin- és dízelmotoros autó járja majd a világ útjait, bőven lesz tehát igény a hozzá hasonló átalakító cégekre.
Noha jelenleg luxusautókat épít át, kompetenciáját hamarosan egy kevésbé látványos, ám annál jövedelmezőbbnek ígérkező területen fogja kamatoztatni: már elkezdte átépíteni a világ nehéz teherjárműveit, elsők között is a szemétszállító járműveket, amelyekből becslése szerint csak Európában és Amerikában 80 millió darab közlekedik.
Nem véletlenül: egy elektromos hajtáslánccal modernizált kukásautó-flottának 43 százalékkal csökkennek a teljes üzemeltetési költségei, elsősorban azért, mert nem kell leselejtezni a jelenlegi járműveket, és újakat vásárolni helyettük.