A mezőny először a legendás németországi Nürburgringen méri össze tudását: pénteken időmérő edzést, szombaton pedig két futamot rendeznek.
Michelisz maradt a Hyundai kötelékében, amellyel 2019-ben megnyerte a világkupát, és a tavalyi kevésbé sikeres esztendő után az idén újra a trófeáért akar harcolni. A Hondával versenyző Tassi a tavalyi két dobogós helyezése után ebben az évben még jobb eredmények elérését tűzte ki maga elé, míg a 2020-ban újonc Boldizs a második szezonjában már rendszeresen az élmezőnyben harcolna.
A Zengő Motorsport négy Cuprát indít a sorozatban: az egyiket Boldizs, a másikat a spanyol Mikel Azcona, a harmadikat a rutinos brit Rob Huff, a negyediket pedig a szintén spanyol Jordi Gené vezeti majd.
Az idei mezőnyben öt gyártó versenyautói szerepelnek, és jelentős változás, hogy a korábbiaktól eltérően már nem három, hanem csak két futamot rendeznek egy versenyhétvége során.
A WTCR történetében először lesz női versenyző is a mezőnyben, a svéd Jessica Bäckman testvérével, Andreasszal együtt a Target Competition színeiben száll harcba a bajnoki pontokért. Ez lesz a világkupa fennállása során az első csapat, amelynek autóit egy testvérpár vezeti.
A németországi idénynyitó után június végén Portugáliában folytatódik a sorozat, majd Spanyolország és Olaszország következik, augusztus 21-22-én pedig a Hungaroringre látogat el a mezőny. A mogyoródi fordulót követően Dél-Koreában és Kínában is versenyeznek, a szezon pedig Makaóban zárul november második felében.