A német Handelsblatt szerint elkezdené értékesíti európai márkakereskedéseit és márkaszervizeit a Mercedes. A lap úgy tudja, nagyságrendileg két tucat kereskedést érint első körben az ötlet: a brit, spanyol és belga partnerek együttesen mintegy 2800 főt foglalkoztatnak.
A Mercedes anyavállalata nem megszüntetni, hanem értékesíteni készül a kereskedéseket: céljuk egyszerűen a készpénzállomány növelése és az állandó költségek csökkentése. Úgy tudni, akár egymilliárd eurós (350 Mrd Ft) bevétel keletkezhet az eladásokból.
A hírt annyiban megerősítette a Daimler egy szóvivője, hogy elismerte: ezeken a piacokon valóban tanulmányozzák értékesítési pontok eladását, ám hozzátette, hogy a vevőknek foglalkoztatási garanciát kell vállalniuk.
Más európai piacokon egyelőre nem tervezi az értékesítési hálózat átalakítását a cég.