20 millió eurós óvadék megfizetésére, valamint az esetleges kártérítések és bírságok fedezetéül szolgáló 60 millió eurós banki garancia biztosítására kötelezték a francia hatóságok a Renault-t, erősítette meg az autógyártó, miután kiderült: a vállalatot azzal vádolták meg, hogy a valóságnak nem megfelelő adatokat tett közzé dízelautóinak emissziójával kapcsolatban.
Az Automotive News Europe beszámolója szerint a Renault közleményében leszögezte: autóit nem szerelte fel a szennyezést vizsgáló berendezések megtévesztésére alkalmas szoftverrel, valamint mindvégig teljes mértékben megfelelt a vonatkozó francia és európai előírásoknak. Ezt azért is hangsúlyozták, mert rögtön felmerült a párhuzam az ellenük folyó nyomozás és a Volkswagen hírhedt dízelgate-ügye között.
A hatóságok eddig a 2009-11 és 2013-17 között gyártott autókba szerelt motorokat vizsgálták, bár a folyamat még annyira a kezdeti fázisában van, hogy a későbbiekben más erőforrások is górcső alá kerülhetnek.
A Renault fejlesztési igazgatója, Gilles Le Borgne szerint az ezekben a motorokban alkalmazott nitrogén-oxid-csapda technológiai korlátai közismertek, azok kizárólag csekély menetsebesség mellett működtek optimálisan. „Az emissziócsökkentő rendszerek korlátai szorosan összefüggtek ügyfeleink biztonságával, illetve a technológia eredendő kémiai és fizikai korlátaival” – tette hozzá.
A francia hatóságok a Renault mellett egyébként a Volkswagen, a PSA-csoport és a Fiat Chrysler tevékenységét is vizsgálta.