Hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) Defender prototípuson dolgozik a Land Rover, jelentette be az autógyártó. A fejlesztés meglehetősen előrehaladott fázisban lehet, hiszen a prototípus tesztjei már az év vége előtt megkezdődnek, a piacra bocsátás várható dátumáról azonban még nem nyilatkozik a cég – az ugyanis nem csak rajtuk múlik, hanem a piac befogadó készségén is.
Mindenesetre az előrejelzések szerint 2030-ra több mint 10 milló FCEV járja majd a világ útjait, és ezeket 10 ezer H2-kút fogja kiszolgálni. A Jaguar Land Rover 2036-ra teljesen emissziómentessé kívánja tenni járműflottáját, 2039-re pedig a vállalat komplett tevékenységét tenné szénsemlegessé.
Az biztos, hogy a Land Rover Defender FCEV-nek nem csak átlagos üzemanyagcellás elvárásoknak kell majd megfelelnie, hanem terepalkalmasságát is meg kell őriznie.