A Toyota Rookie a márka hivatalos versenycsapata Japánban, amely komolyan veszi azt a sokat hangoztatott elvet, hogy a motorsportban elért eredmények felhasználhatók a sorozatgyártású autók fejlesztésében. A csapat összetétele emiatt nem átlagos: profi és amatőr versenyzők, teszpilóták és fejlesztő mérnökök dolgoznak itt együtt, legfőbb céljuk pedig nem a győzelem, hanem az autók, valamint saját maguk fejlesztése. Az ötlet szellemiségére mi sem jellemzőbb, mint hogy időről időre maga Morizo, azaz Toyoda Akio cégelnök is versenyoverallt ölt, és részt vesz a tanulási folyamatban.

Személyi kultusz: a cégelnökről nevezték el a kisautót 1

A Toyota Rookie Racing most igyekszik a sorozatgyártásba átadni a modern autóversenyzés egyik legfontosabb vívmányát: a járműtechnika személyre szabott szoftverekkel történő, folyamatos fejlesztését.

Az első olyan típus, amelyet a folyamatos motorsportfejlesztéseken alapuló, rendszeres szoftverfrissítésekre felkészítve hoznak forgalomba, és amelynél, ennek köszönhetően, a jövőben (várhatóan 2022 tavaszától) elsőként valósulhat meg a személyre szabott tökéletesítés elve, a Toyota GR Yaris egy különleges kivitele: a „Morizo Selection”.

Személyi kultusz: a cégelnökről nevezték el a kisautót 21

Az Akio Toyoda versenyzői álnevével fémjelzett különkiadás ügyfeleinek azonban nem kell beérniük a jövőbeli fejlesztés ígéretével: a Toyota GR Yaris Morizo Selection egy sor speciális elemmel fokozza az alapját adó RZ High Performance kivitel eredendően sportos hangvételét.

A Rookie Racing színvilága köszön vissza például az ülések öltésein, valamint a futóműelemeken (rugókon és lengéscsillapítókon), ezen kívül a versenyistálló logója díszíti a keréktárcsákat és az ablakemelő kapcsolók paneljét. A Toyota Gazoo Racing színeihez igazodva fehér, piros és fekete fényezéssel elérhető modell szélvédőjét pedig Akio Toyoda, pontosabban Morizo aláírása díszíti.

Személyi kultusz: a cégelnökről nevezték el a kisautót 22

A Toyota GR Yaris Morizo Selection Japánban bruttó 54 340 jen (azaz nagyságrendileg 140 ezer forint) havidíjtól vehető igénybe. Igen, igénybe: a Toyota ugyanis nem fogja hagyományosan értékesíteni ezt a típust, hanem kizárólag a havi előfizetéses konstrukciókat kezelő leányvállalata: a Kinzo ügyfelei számára teszi azt elérhetővé. A Kinzo a későbbiekben más típusokon is be kívánja vezetni a személyre szabható szoftverfrissítés lehetőségét – valójában a két, egymáshoz kapcsolódó hír közül ez a nagyobb jelentőségű újdonság.

a videó a hirdetés után indul