Noha még az ötajtós Peugeot 308 sem kapható, a gyártó máris bemutatta a kombi kivitelt, amely a jövő év elején kerülhet a márkakereskedésekbe.
A 308 SW legfontosabb újdonsága – legalábbis piaci szempontból – a plug-in hajtásláncok opciója: ahogy az ötajtós, a kombi is rendelhető lesz 180 és 225 lóerős konnektoros hibrid hajtásláncokkal; A modell elsőkerék-hajtású, nincs elektromos összkerékhajtású opció. Az előbbi átlagosan 25, utóbbi 26 g/km CO2-kibocsátást kínál, ami különösen a flottavásárlók számára lesz jó hír; a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság 58, illetve 59 kilométer.

A padkák közötti fordulókör átmérője 10,68 méter
Mindkét hibrid egységhez nyomógombos vezérlésű, nyolcfokozatú automata sebességváltó jár. Benzinmotorból kettő (110 és 130 LE), dízelmotorból egy (130 LE) van. Mindenütt alapfelszerelés a hatfokozatú kézi sebességváltó, a 130 lóerős motorokhoz nyolcfokozatú automata is kérhető.
A hibridek ugyanazt az elektromos architektúrát kapják, mint a ferdehátúban: a 12,4 kWh kapacitású lítiumion akkucsomag 3,7 vagy 7,4 kW-os fedélzeti töltőről tölthető. Az egyenáramú villámtöltőknél megvalósítható legnagyobb töltési teljesítményről nem nyilatkozott a Peugeot; ezzel még a ferdehátú 308 kapcsán is adósok.

Az új kombi közegellenállási együtthatója 0,277
A kombi legnagyobb aduja értelemszerűen a nagyobb csomagtartó: ennek víztérfogata 608/1634 liter; a hibrid verzióknál pontosan 60 litert veszítünk mindkét értékből. A tengelytávot is megnövelték, míg a hátsó túlnyúlás 21 centiméterrel nőtt.
Alapfelszerelés a 40:20:40 arányban osztott, akár a csomagtérajtóból ledönthető hátsó ülés, amely akár 185 cm-es padló kialakítását teszi lehetővé. A csomagtérpadló két szintben rögzíthető, 12 V-os aljzat, LED-világítás, valamint hálók és horgok segítik a használatot. A gazdagon felszerelt kivitelek kéz nélkül nyitható, motoros csomagtérajtót is kínálnak.
Peugeot 308 ötajtós | Peugeot 308 kombi | |
Hosszúság (mm) | 4367 | 4636 (+269) |
Szélesség (mm) – kilincsig | 1852 | 1852 |
Magasság (mm) | 1441 | 1444 (+3) |
Tengelytáv (mm) | 2675 | 2732 (+57) |
Csomagtartó (l) – min/max | 412/1323 | 608/1634 (+196/+311) |

A modell elektronikus szórakoztató és vezetőtámogató felszereltsége megegyezik az ötajtós 308-aséval.
A műszeregység 10 colos digitális monitor, amely akár 3D megjelenítésre is képes. Navigációs képernyőt, médiamegjelenítést, illetve a hibrid hajtáslánc energiaábráját is kérhetünk az apró kormány mögötti kijelzőre. A központi érintőképernyő 10 colos, mélyebben ül, mint a műszeregység, és az alapkiviteltől eltekintve virtuális nyomógombok sorakoznak az alján.

A stíluselemek tekintetében nincs eltérés az ötajtós és a kombi között; az utóbbiról lehagyták a hátsó lámpatesteket összekötő, fekete sávot.
Ha videón is megnéznéd a 308 SW-t, kattints ide!