3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és akár 290 km/óra végsebességre képes a 400 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú motorral szerelt, hamarosan bemutatkozó Audi RS3. Most mégsem ezek miatt a számok miatt írunk az álcafóliával takartan bemutatkozó autóról, hanem mert a modell elsőként kapta meg az Audi új RS Torque Splitter (RS nyomatékmegosztó) funkcióját, amely szabadon variálható mértékben osztja meg a hajtóerőt a két hátsó kerék között.

Akár egykerék-hajtásra is képes lesz az új Audi RS3 1

Az aktív nyomatékvektor szabályozási technológia oldalanként egy-egy elektronikusan szabályozott, többtárcsás tengelykapcsolót alkalmaz. A rendszer arra is képes, hogy a hajtóerő 100 százalékát (hajtáslánctól függően akár 1750 Nm-t) egyetlen hátsó kerékre juttassa.

Mindkét többtárcsás tengelykapcsoló saját vezérlő egységet kapott, amelyek az ESP kerékfordulatszám-szenzora alapján határozzák meg a kerék forgási sebességét. A rendszer figyelembe veszi a hossz- és keresztgyorsulást, a kormányszöget, a fojtószelep pozícióját, a választott fokozatot, illetve perdületi szöget.

Akár egykerék-hajtásra is képes lesz az új Audi RS3 23

A fejlesztéssel párhuzamosan a korábbi 480-ról 500 Nm-re nőtt az Audi RS3 25 literes turbómotorjának a maximális nyomatéka, amit ráadásul szélesebb fordulatszám-tartományban (2250-5600/perc) ad le. A 400 lóerős csúcsteljesítmény szintén szélesebb sávban, 5600-tól egészen 7000/percig elérhető.

Mindezek a fejlesztések azt eredményezték, hogy az eddigi 4,1 helyett immár 3,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó. A 250 km/órában korlátozott végsebesség opcióként 280 km/órára emelhető, de megrendelhető a kerámia fékeket is tartalmazó RS Dynamic csomag, ami 290 km/órát tesz lehetővé.

Akár egykerék-hajtásra is képes lesz az új Audi RS3 24

Az RS 3 nem kevesebb mint hét üzemmódot kínál: komfort, automatikus, dinamikus, takarékos, valamint három RS üzemmód: RS egyedi, RS verseny és RS Torque Rear – az utóbbi teszi lehetővé, hogy a hajtóerő 100%-a egyetlen hátsó keréken összpontosuljon. Ezzel párhuzamosan az ESP akár teljesen kikapcsolható, vagy működése korlátozható.