Több gyártó után a Volkswagen is beállt a sorba, és bejelentette, hogy 2035-től már csak elektromos autókat fog értékesíteni Európában, de már két évvel korábban, 2033-ban megkezdődik a benzin-, illetve dízelmotoros modellek kivezetése – írja a Reuters.
Erre az Egyesült Államokban és Kínában valamivel később kerül sor. Erről Klaus Zellmer, a márka értékesítési igazgatója beszélt a Muenchner Merkur hasábjain. Hozzátette, hogy Dél-Amerikában és Afrikában még tovább fog tartani a folyamat, mivel ezeken a területeken sem politikai környezet, sem pedig az infrastruktúra szempontjából nem adottak a feltételek.
Zellmer leszögezte: a cél az, hogy 2050-re a Volkswagen elérje a karbonsemlegességet.
Ennek jegyében néhány hónappal ezelőtt a wolfsburgi márka már belengette, hogy a következő évtizedben fel kívánja pörgetni villanyautós eladásait, ezzel a tisztán elektromos járművek európai értékesítésének arányát 70 százalék fölé tornáznák 2030-ra.
Ez felkészítené a vállalatot az Európai Unió további, a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos célkitűzések esetleges szigorítására, de adott esetben túl is teljesítené az elvárásokat. Az elmúlt években az EU döntéshozói számos előírással – szankciókat is kilátásba helyezve – arra kényszerítették, ösztönözték az autógyártókat, hogy fejlesszék alacsony kibocsátású technológiáikat.
A napokban egy másik német gyártó, az Audi is megerősítette, hogy már csak alig több mint tíz évig marad hagyomás autó a palettáján.