Megbonyolította a dolgokat az Aston Martin. Négy évvel ezelőtt már bemutatták a Valkyrie AMR Pro prototípust, amelyet akkor a márka leendő Le Mans-i versenyautójaként reklámoztak. A most bemutatott autót ugyanígy hívják, ám jócskán túlnőtt a számára eredetileg kijelölt Hypercar géposztályon. A különbség, hogy annak idején a közúti Valkyrie (fenti képünkön a Valkyrie AMR Pro oldalán) teljesítményéből indultak ki, most pedig a Hypercar versenyautó technológiáját fejlesztették tovább.

F1-es menetdinamika (majdnem) közúti autóból 1

A Valkyrie AMR Pro mindenesetre 380 mm-rel hosszabb tengelytávot, illetve 96 / 115 mm-rel szélesebb első / hátsó nyomtávot kapott, mint a közúti Valkyrie. A sehogyan nem homologizált extrém versenyautó különleges aerodinamikai csomagja 266 mm-rel növeli meg az autó hosszát, és olyan brutális leszorítóerőt termel, aminek köszönhetően a Valkyrie AMR Pro több mint 3 g oldalgyorsulást érhet el.

A mérnökök úgy döntöttek, eldobják a hajtáslánc hibrid komponensét, amivel komoly tömegcsökkentést értek el. A fogyókúrát szénszálas karosszéria- és futóműelemekkel, plexi szélvédővel, oldalablakokkal és egyéb radikális módosításokkal érték el. Az autó persze a villanymotor nélkül sem gyenge: a 6,5 literes V12-es szívómotor 11 000/percig forog el, legnagyobb teljesítménye eléri az 1000 lóerőt.

F1-es menetdinamika (majdnem) közúti autóból 21

A kisebb tömeg, az extrém aerodinamika és a négy számjegyű motorteljesítmény a WEC-n jócskán túlmutató menetdinamikát ígér: az Aston Martin szerint autójuk versenypályán a Forma-1-es versenyautókkal is felveszi a versenyt. Túlzás? A prototípus 3 perc 20 másodperc alatt ment körbe a Le Mans-i pálya 13,67 kilométeres körén – ez pedig a gyár szerint a tavaly beszüntetett LMP1-es versenyautók dinamikáját idézi.

Az Aston Martin Valkyrie AMR Pro természetesen sehol a világon nem kaphat rendszámot, de ez nem fogja megakadályozni a rajongókat, hogy elkapkodják a negyvendarabos szériát. Az ár egyelőre nem publikus, és bár a tesztek még folynak, az első vevők még karácsony előtt megkaphatják az autójukat.

F1-es menetdinamika (majdnem) közúti autóból 22