A 2022. évi WRC versenyautók hibrid technológiájának beszállítója, a Kreisel Electric kitalálta, hogy kellene építeni egy tisztán elektromos rali versenyautót is. Az ötletben fantáziát látott a Škoda Motorsport, így adtak egy megfelelően előkészített Škoda Fabia Rally2 evo versenyautót a cégnek, ők pedig elkészítették és a Škoda RE-X1 Kreisel névre keresztelték első prototípusukat.
A Kreisel Electric által fejlesztett, 860 V-os nagyfeszültségen üzemelő villanymotor 260 kW (356 LE) csúcsteljesítmény leadására képes, maximális forgatónyomatéka 600 Nm. Ez jóval magasabb, mint a Škoda Fabia Rally2 evo eredeti 1,6 literes turbómotorjának teljesítménye (214 kW/291 LE, 425 Nm).
Az autón módosítani kellett a futóművet, valamint a padlólemezt, hogy elférjen az 52,5 kWh kapacitású akkucsomag. Az ugyancsak a Kreisel által fejlesztett és gyártott akkumulátor folyadékhűtéses. A versenyek során egy egyedi fejlesztésű, 200 kW-os Chimero töltőegység gondoskodik a töltéséről.
A prototípust aszfaltra tervezett futóművel építették, a projekt teszt- és versenypartnere, a Baumschlager Rallye & Racing azonban már murván is teszteli az autót, amely már júliusban áteshet a tűzkeresztségen az osztrák bajnokságban.