Bemutatta a Sportage szabadidőjármű ötödik kiadását a Kia. A modell formavilágáról, a terephangulatú X-Line kivitelről korábban már értekeztünk, arról ezúttal sem mondtak újdonságot, így lássuk most a tartalmat.
Az autó 466 cm hosszú, 11,5 centivel hosszabb, mint közvetlen elődje. A tengelytáv 2670-ről 2775 mm-re nőtt (+105 mm), a szélesség (1865 mm) egy centivel, a magasság (1660 mm) másféllel nagyobb. Ez a Kia szerint kategóriaelső lábteret, fejteret és csomagtér-kapacitást eredményez – az utóbbi a VDA-módszer szerint mért 637 literrel hihetőnek is hangzik. Az ülések gombnyomásra lehajthatók, a padló ilyenkor sík.
Az 1,6 literes benzines alapmotor 180 lóerős, hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú DSG váltóval társítható. Csak nyolcfokozatú automata váltóval kérhető a 186 lóerős, kétliteres dízelmotor. Lesz hibrid és plug-in hibrid is, ahogy további benzin- és dízelmotor-változatok is kerülnek a palettára, ám ezekről majd csak az értékesítés kezdetekor közöl információt a Kia. A rokonmodell Hyundai Tucson alapján azonban megjósoljuk, hogy az öntöltő hibrid 230, a plug-in hibrid 265 lóerős lesz.
Az új padlólemezre épülő Kia Sportage a menetdinamikai szabályozó rendszerek terén is újat kínál. A Terrain Mode pont azt csinálja, amit angol neve sejtet: terepen úgy játszik a menetstabilizáló rendszerrel, hogy minél hatékonyabban megakadályozza a kerekek megcsúszását, illetve elakadását. Új az elektronikusan szabályozott felfüggesztés, adaptív lengéscsillapítással, valamint az E-Handling rendszer, amely a hibrid és plug-in hibrid verziókon nem csak fékezéssel, de a villanymotoron keresztül megvalósuló, kerekenkénti gyorsítással is segít stabilan tartani az autót, beleértve a hossz- és keresztirányú dőlés ellensúlyozását.
Vezetőtámogatásból a ma elérhető legfejlettebb funkciókat kínálja a Sportage: táblafelismerés aktív sebességszabályozással, félautonóm haladás autópályán, aktív holttéri ütközéselkerülés, sőt, még kívülről távvezérelhető, teljesen automatikus be- és kiparkolás is van.
Az autó még idén piacra kerül; a korábban beharangozott, kifejezetten európai kivitelről ezúttal nem ejtett szót a Kia.