A tér felújítása mellett az aluljárót felülről újraszigetelik, emiatt a Rákóczi úton és a Nagykörúton is irányonként egy-egy forgalmi sávot le kell zárni. A Rákóczi úton fennmarad a 2×2 sávos forgalom az autóknak, a buszközlekedést lámpaprogrammal, illetve elsőbbségadás biztosításával segítik. A Nagykörúton az első 10-12 hétben csak 2×1 sávon lehet majd közlekedni. Az érintett szakaszon megszűnik a kerékpársáv.
A forgalmi rend kialakításakor konzultáltak a Magyar Autóklubbal is, és több javaslatukat is figyelembe vették. A nagykörúti villamosok közlekedését nem kell korlátozni, a vágányok alatt ugyanis már korábban, a villamosvonal rekonstrukciójakor elvégezték a szükséges munkákat.
A forgalomkorlátozás alatt a főváros felfüggeszti a VII. kerületben a forgalomcsillapítás egyes részeit, így a Wesselényi utca és a Dohány utca teljes hosszában átjárható lesz a Károly körút és a Nagykörút között. A korábbi terveket átdolgozták, ennek köszönhetően a tér zöldebb lesz, és megteremtik a Rákóczi úti és a Népszínház utcai villamosok bekötésének lehetőségét is.
Új gyalogátkelőket is kialakítanak, körbejárható, akadálymentes csomópont jön majd létre a felújításnak köszönhetően. A felrobbantott Nemzeti Színház emlékére a burkolatba gravírozzák az épület alaprajzát, és a színházi ülőhelyekre utalva bordó köztéri székek is lesznek a téren. A színházi emlékművet felújítják és áthelyezik a tér központjába. A projekt teljes költsége 3,47 milliárd forint.