Az évtizedek alatt nem sokat változott a robogók felépítése, a BMW szerint azonban jobban is ki lehet használni a rendelkezésre álló helyet, ha elektromos hajtást választunk. A padlódeszkába integrált akkumulátor mély tömegközéppontot és rengeteg helyet eredményez, a villanymotor elfér az akkumulátor és a kerekek között.
A CE 04 ebből adódóan hosszú és lapos, amit tudatosan szögletesre rajzolt vonalakkal erősített meg a BMW: a robogó otthonosan mutatna egy sci-fiben, főleg a kormányra szerelt, 10,25 colos digitális kijelzővel együtt, amely navigációs és online csatlakozási funkciókat is kapott.
A 8,9 kWh kapacitású akkumulátor 130 kilométeres hatótávolságot biztosít a 42 lóerős kivitelen, amely a lámpától 2,6 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára. A CE 04 a korlátozott jogosítvánnyal rendelkezők kedvéért 31 lóerős kivitelben is elérhető lesz, aminek a hatótávolságát 100 kilométerben határozták meg.
Ez teljesen illogikus, hiszen a kisebb teljesítmény kevesebb energiafogyasztást, azaz pont, hogy hosszabb hatótávolságot jelent. Gyanús, hogy ezzel akartak piacot biztosítani az erősebb verziónak, de most ne foglalkozzunk ezzel, lássuk a többi részletet.
A minden kivitelében 120 km/óra végsebességre alkalmas motor többféle üzemmódban (öko, eső, országút, illetve felárért sportos) vezethető, lassításkor minden esetben visszatermeli a mozgási energiát az akkuba. A töltésre egyébként megfelel egy szimpla konnektor is, amiről 4 óra 20 perc alatt ismét 100%-on áll a motor.
Ha ez túl lassú volna, rendelhetünk gyorstöltő funkciót, amely a 2,3 kW-os alapértelmezett töltési teljesítmény háromszorosával pakolja az elektronokat a lítiumion-akkuba. A teljesen lemerült robogó feltöltése 100 percig tart, de 20%-ról 80%-ra mindössze 45 percig tart eljutni.
A BMW benzinmotoros motorkerékpárjain már megszokott a kipörgésgátló funkció, amely innen sem hiányzik. Sőt, opcióként menetstabilizáló elektronika is rendelhető, amellyel kanyarba bedöntve is bátran gyorsíthatunk.
Az alapokon azért nem változtatott a BMW, az acélcső vázra elöl 35 mm-es teleszkópvillát, hátul egykarú lengővillát szereltek. A divatos, tömör kerekekre elöl 120, hátul 160 mm széles abroncsok kerültek. Az elöl dupla, hátul egy tárcsás fékrendszert gyárilag blokkolásgátlóval szerelik, felárért pedig ABS Pro rendszer is kérhető, amely kanyarban, bedöntve is megakadályozza a kerekek blokkolását.
A világítás értelemszerűen LED-es, de itt is vannak még távlatok: ha kifizetjük, kaphatunk kanyarkövető adaptív fényszórót, illetve üdvözlő és búcsúzó fényszekvenciákat.
A futurisztikus robogóhoz a BMW-től megszokott módon tartozékok és kiegészítők tucatjai választhatók, a különböző légterelő idomoktól kezdve az oldaltáskákon át a kivilágítható motoros kabátig.