Miután idén tavasszal egy elektromos hajtásra átépített, egyedi modellel visszahozta a köztudatba a Manta nevet, az Opel tovább lép, és megépíti a hetvenes és nyolcvanas évek ikonikus sportkupéjának modern változatát, méghozzá tisztán elektromos kivitelben.

Villanyautóként tér vissza a legendás Opel 1

Ahogy az egyetlen rajzon bemutatott Manta-e tanulmányt (fenti nagy képünk) elnézzük, az Opel ugyanazt az utat járná e, amit a Ford a Pumával: az egykori kupé sportos szabadidőjárműként térne vissza. Az évtized közepére ígért, szériagyártású modell vélhetően sok mindenben eltér majd a mostani vázlattól, az viszont bizonyos, hogy kizárólag villanymotorral lesz kapható – ahogy 2028-tól minden Opel modell Európában.

Ennek a középtávú villamosítási tervnek a megvalósíthatóságát egy harmadik fontos újdonság támogatja: a tisztán elektromos márkává váló Opel ugyanis a kínai piacra is be kíván törni villanyautóival. Ennek részletei egyelőre nem ismertek.

Villanyautóként tér vissza a legendás Opel 7

Az Opel Astra Sedan egyike volt a márka Kínában forgalmazott típusainak. Ugyanez a modell Buick Excelle GT néven nagyságrendekkel sikeresebb volt ugyanott.

Az Opel 2014-ben vonult ki a kínai piacról, hogy Európára összpontosítson. A márka az elsők között, 1993-ban jelent meg Kínában, de soha nem tudott igazán gyökeret verni, elsősorban azért, mert a helyi gyártás helyett importálta gyártmányait.