Ezen a hétvégén tartják a Goodwood-i Sebességfesztivált: a program keretében tucatszámra vonultatják fel a múlt klasszikus darabjait vagy éppen a Forma-1-es történelem legsikeresebb technikáit. Néhány gyártó pedig ezúttal is megragadta az alkalmat, hogy újdonsággal álljon elő.
Együléses, meglehetősen különcnek mutatkozó prototípussal mutatkozott be a brit McMurtry is: a Speirling kevesebb mint két tonnát nyom, a 300 km/órás sebességet kevesebb mint 9 másodperc alatt éri el. Titkos receptjének fő alkotóeleme a leszorítóerő, de ehhez nem az autó méretéhez képest szokatlanul nagy szárnyelemek jelentik a kulcsot.
Főszerepben ugyanis egy óriási ventilátor van a hatalmas szárnyak helyett, ami valósággal az aszfalthoz szippantja az autót. Alacsonyabb légellenállással megnő a hatótávolság is, a gyártó számításai szerint versenytempó mellett 30-60 percet képes teljesíteni. A 60 kWh-s akkumulátor környékén is akad némi turpisság, azt ugyanis a pilótafülke körül helyezték el.
3,1 méter hosszú a McMurtry Speirling, több mint 60 centiméterrel rövidebb még a negyed évszázad után búcsú előtt álló Lotus Elise-nél is. Teljesítménye állítólag egy GT3-as autóéval fog vetekedni, habár ezt konkrét adatokkal még nem igazán támasztották alá.
The first real pang of FOMO I've felt over the last 18 months - but at least @CJFosterUK isn't missing out!
— Naomi Panter (@NaomiPanter) July 9, 2021
Here's the fully-electric McMurtry Spéirling, breaking cover yesterday at Goodwood Festival of Speed. ⚡️https://t.co/QQ6pDhVBa6 #FOS @fosgoodwood pic.twitter.com/0GbFsKcMgQ