Zuhanó keresletet vizionáltunk a világjárvány hatására, ennek ellenére az eladások épp a legdrágább autók szektorában töretlenek, sőt, növekedtek tavalyhoz képest. Számítható volt, hogy az Urus sport SUV majd megdobja az eladásokat, de arra talán még a Lamborghininél sem számítottak, hogy a járványidőszak alatt fog fellendülni iránta a kereslet.
Lezárták 2021 első félévét és több okuk is van az ünneplésre, aminek csak az egyik része, hogy elkészült a 15 000. Lamborghini Urus San’t Agata Bolognesében, egy mattszürke példány. 2796 darab Urus épült 2021 első félévében, ami 35%-kal több 2020 azonos időszakához képest. Ezzel összesen több kelt el belőle, mint a Huracánból (1532 db) és az Aventadorból (524 db).
A három év alatt elkészült 15 000 darabbal az Urus hivatalosan is a legtöbbet eladott Lamborghini már most, ami mindenképpen igazolja az SUV-k iránti óriási keresletet. Nem is ad keveset a vásárlóinak a Lamborghini, 650 lóerős és 850 Nm nyomatékú, amit versenypályán is helytálló futóművel egészítettek ki. A presztízs persze ebben a szegmensben igencsak fontos, azt nagy valószínűséggel mindenki észreveszi, ha egy Urus érkezik a hangja és külseje miatt is.
Hogy mi lesz az Urus jövője? Egyelőre nem beszélnek arról, hogy leváltanák a legfőbb bevételi forrást egy új modellre. Ugyanakkor vélhetően lesz változás a kínálatban, plug-in hibrid hajtásláncról szólnak a pletykák, valamint egy-egy erősebb verzióról is, amivel a Nürburgring leggyorsabb SUV-ja címért szállna harcba a Lamborghini a Porsche Cayenne Turbo GT-vel.
Az Urus persze most is tart sebességrekordot, a leggyorsabb SUV jégen, 289 km/h-s tempót futott a befagyott Bajkál-tavon. Egy biztos, a fejős tehén miatt a Lamborghininek jelenleg nincs miért aggódnia, az Urus komoly bevételi forrást jelent, csak ne felejtsék el, honnan jöttek.