Fergeteges dobás volt a Toyotától, hogy egy annyira éles célgépet dobott piacra, mint a Yaris GR. A játékos újdonság persze egy célt szolgált, hogy részt vehessenek a WRC sorozatban, aminek a szabályai idő közben megváltoztak. A raliautó elkészült, a homologizáció szintén, a versenyautó viszont nem állhatott rajthoz. Addigra viszont már mindenki tűkön ülve várta az utcai GR Yarist, amit nem lehetett valami sokáig kapni.
Idén júliusban lezárták a rendelhetőséget, mindenki, aki utána indult volna GR Yarisért, csak várólistára került. Ez azt jelentette, hogy az autó gyártását nem fejezték be, egyébként sem szabott limitet a gyártó, mert számítani lehetett rá, hogy nagy érdeklődés lesz iránta, mégis annyit ígértek első körben, hogy 25 000 példányban fog készülni, az első hullámban.
Vélhetően ez a 25 000 darab fogyott el júliusban, ami után dönthettek, hogy készül-e több, vagy sem. Most úgy tűnik, hogy készül, miután a hazai képviselet ügyfeleknek és érdeklődőknek szóló hírlevelet küldött ki, miszerint a GR Yaris újra rendelhető, vagyis már nem várólistára kerül az, aki szeretne egy ilyen utcai vadászgépet.
Mivel a GR Yaris alapjai raliautónak készültek, egy igazi csemege a sportautók szerelmeseinek. Karosszériáján csak a négy lámpa egyezik az ötajtós hagyományos verziójával, teteje karbonszálas műanyag, a padlólemez első fele a Yarisé, hátsó fele viszont a nagyobb TNGA-B, mely hátsókerék-hajtást is képes fogadni, mert a GR Yaris összkerekes. Motorja 1,6 literes, háromhengeres turbós 261 lóerővel és 360 Nm nyomatékkal, összkerékhajtása pedig menetmódtól függően változó karakterisztikájú, akár erősen hátra is képes terhelni, ezáltal igazi raliautós viselkedéssel ruházza fel az apróságot.