Bármennyire is fáj olvasni, pláne leírni, elkerülhetetlen, hogy az autóipar nagy része lemondjon a hagyományos belső égésű motorokról. Különösen érzékeny terület a sportautóké, mert sajnos a legtradicionálisabb gyártók sem mondhatnak nemet az EU szabályozásainak, kénytelenek követni őket, az Aston Martin ezt teszi.

A kanadai milliárdos Lawrence Stroll és az ex-AMG-fejes Tobias Moers irányítása alá került Aston Martin óriási változások előtt áll, ami a vállalat jövőjét és fennmaradását fogja lehetővé tenni. Elektromos modellek gyártásába kezdenek, melyek eddig hagyományosan belső égésű motorral szerelt modelleket fognak leváltani.

Villanyra kapcsol az Aston Martin is 1

Korábban Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója jelentette be, hogy megválnak a kézi váltó opciójától, mert a fejlesztés költségei felemésztik a profitot, és már nem annyira népszerű, mint régen volt. Emellett a V8-as motorokról V6-osra váltottak a Valkyre csúcsmodellnél, de minden henger el fog tűnni a Vantage-ből és a DB11-ből.

Ezt már az egyik tulajdonos, Tobias Moers árulta el az Atomotive News újságírójának. Az EU-ban most az elektromosítás az egyetlen út az autógyártók számára, és épp ezért az Aston Martin Lagonda is ezt az utat fogja követni. A DB11 és Vantage utódjai 2025-ig megérkeznek, és már nem lesz bennük hagyományos benzinmotor, akárcsak a Valkyre, Valhalla és Vanquish modellek utódjában sem, de azok megjelenési dátuma természetesen még nem ismert.

Villanyra kapcsol az Aston Martin is 11

Ezek mellett érkezik egy kisebb szabadidő-autó is, ha lehet hinni a híreknek. Ezzel kapcsolatban Moers csak annyit mondott, hogy ha megvalósul, akkor első körben plug-in hibridként fog szerepelni a piacon. Mivel szoros az összefonódás az AMG-vel, vélhetően ezért a modellért sem kell majd aggódnunk, a Mercedes-AMG ugyanis már készíti az erőben nem szűkölködő konnektoros sportkocsikat, vélhetően lesz egymáshoz közük, de várjuk meg, mit hoz a jövő!