Az Audi RS Q e-tron speciális célszerszám, kifejezetten a hosszú, napi akár 800 kilométeres etapjairól híres Dakar-rali megnyerésére épült. Mivel a mai akkumulátorok kapacitása mellett tisztán elektromos hajtással ez még lehetetlen kihívás lenne, ezért egy hatótávnövelő benzinmotor is került a fedélzetre.

Az autó 4,5 méter hosszú, 2,3 méter széles és 1,95 méter magas, gigantikus légbeömlővel a tetején. 

Villanymotoros szörny is lesz a jövő évi Dakar-ralin 1

Három villanymotor is található benne, de a hosszú távokat csak benzin égetésével tudja majd megtenni. Ehhez a DTM versenyautóban használt 2,0 literes versenymotor került bele, 295 literes benzintartály társaságában. A négyhengeres motor combos generátorként 4500-6000/perces fordulatszám-tartományban üzemelve tölti folyamatosan a 370 kg tömegű, 50 kWh kapacitású akkumulátort. 

Villanymotoros szörny is lesz a jövő évi Dakar-ralin 2

Az összkerékhajtású szörny rendszerteljesítménye 680 lóerő, a kerekeket közvetlenül csak az idei Formula-E sorozatban szereplő e-tron FE07 versenyautó számára kifejlesztett villanymotor hajtja, elöl-hátul egy-egy darab. Egy harmadik, ugyanilyen villanymotor csatlakozik a benzinmotorhoz, és generátorként működik. 

Villanymotoros szörny is lesz a jövő évi Dakar-ralin 3

A 2022-es Dakar-rali mezőnye január 2-án rajtol majd el a szaúd-arábiai Hailból, a versenyzők január 14-én Dzsiddában érik el a célvonalat.

Villanymotoros szörny is lesz a jövő évi Dakar-ralin 4