Miután Európában elektromos kisáruszállítókkal csökkenti flottaszintű károsanyag-kibocsátását, hazai piacán plug-in hibrid furgonnal erősítheti pozícióit a Toyota. A japán szaksajtóból származó, nem hivatalos információk szerint a Toyota Hiace következő generációja vezetheti be a márka ázsiai termékkínálatában a részben emissziómentes fuvarozás koncepcióját.

Plug-in hibrid furgont tervezhet a Toyota 1

Jelenleg 1,8 és 2,5 literes benzinmotorokra épülő plug-in hibrid hajtásláncokat kínál a Toyota; az előbbit a Prius, az utóbbit a RAV4 kapja. A Hiace ellenben az értesülések szerint egy új, 2,0 literes egységgel kerülhet piacra.

Míg a Hiace évtizedeken át (egészen pontosan 1967 óta) egységesen lépett fel világszerte, a legutóbbi, 2019-es modellváltás csak a Japánon kívüli piacokat érintette, míg a belpiacon jelenleg is a 2004-ben bevezetett modellt forgalmazzák. Ennek azonban legkésőbb 2022-re vége lesz: ekkor a japán piacon is bevezetik a legújabb generáció alapjaiban átdolgozott verzióját; ez kaphatja meg az új fejlesztésű plug-in hibrid hajtásláncot.

Plug-in hibrid furgont tervezhet a Toyota 17

Miközben a PHEV-variáns gondolata üdvözlendő, érdekes, hogy a korábban felmerült öntöltő hibridből a mai napig nem lett semmi – kár, pedig igazán nem kellett volna sokat bűvészkedniük a mérnököknek, hiszen a Hiace-hierarchia csúcsán álló V6-os modellt ugyanaz a 3,5 literes benzinmotor hajtja, amely a Lexus LS 500h hibrid hajtásláncának az alapját is adja.