Idestova harminchat éve épít terepversenyautókat Land Rover Defenderekből a brit Bowler manufaktúra; a két cég kapcsolatát 2012-ben formálisan is hivatalossá tették. Az első generációs Defender nyugdíjazásával úgy tűnt, okafogyottá válik az együttműködés, ám a jelek szerint erről szó sincs.
Az új generációs Defender alapjaira épített versenyautó 2,0 literes, 300 lóerős benzinmotorjához nem nyúltak, bár a sebességváltó és a motor bekötéseit egyaránt megerősítették, áthelyezték az automata sebességváltó programválasztóját, valamint egyedi váltófüleket szereltek a kormányra. Szintén merevítést kapott az első és a hátsó segédvázkeret, amelyek a teljesen áthangolt futóművet tartják. A hasmagasság 25 mm-rel nőtt, helyet hagyva a Bowler saját fejlesztésű, 18 colos keréktárcsáinak. Szintén egyedi fejlesztés a kipufogórendszer.
A Defender eleve merev karosszériáját tovább szilárdították, az oldalajtók alsó részéből levágtak egy darabot, hogy felszerelhessék a küszöb teljes hosszában húzódó fenékvédő lemezeket. Az átdolgozott orr több levegőt enged a hűtőre; a hűtést oldalsó légbevezető nyílások is segítik. A világítást motorsport-specifikációjú lámpákkal váltották ki, ahogy az új tetőszárnyon is találhatók hátsó helyzetjelzők.
Az utasteret becsövezték, a bukókereten alakították ki a pótkerék rögzítési pontját. A szélvédő kivételével minden ablakot plexire cseréltek. Újak a kábelkötegek, módosították a blokkolásgátló és a menetstabilizáló rendszer beállításait, a légzsákokat kiszerelték, a kormány gyorscsatlakozós, a biztonsági övek hatpontosak, és természetesen automata és kézi tűzoltó berendezés, valamint külső és belső áramtalanító kapcsoló is került az autóba.
A Bowler saját márkakupát indít az általa épített, tokkal-vonóval 99 500 angol fontba (kb. 40 millió Ft) kerülő autóknak; a 2022-es szezon jövő márciusban indul.
Ha videón is megnéznéd a Bowler-féle Land Rover Defendert, kattints ide!