Felemásra értékelhető a Bahrain Raid Xtreme és a Prodrive bemutatkozása a Dakaron: a januárban megrendezett terepraliversenyen Sébastien Loeb annyi defektet kapott, hogy célba sem ért, miután a lengőkarja is eltört, míg Nani Roma ötödik lett. Jövőre szépítene a mérlegen a bahreini együttes, ezt hangzatos látványtervekkel alátámasztva beharangozta a BRX-T1+ érkezését.

Már leendő utcai projektjük kapcsán is elhintették, de most is utaltak rá, hogy a múlt hibáiból tanulva fejlesztik tovább a modellt. Mindenekelőtt 37 hüvelykes abroncsokat kap, leváltva az idén használt 32 hüvelykeseket. A szabályváltozások így lehetővé teszik, hogy 28-ról 35 centiméteresre növeljék a futómű rugóútját. Nő az autó szélessége is, jövőre már 2,3 méteres lesz.

Átdolgozza Dakar-fenevadját a Prodrive 1

Szükségessé vált az átalakítások miatt, hogy hozzányúljanak a hajtáslánchoz, a felfüggesztéshez, illetve a komplett karosszériához is. A módosításoktól azt remélik a Prodrive-nál, hogy jövőre az ötödik hely helyett akár a győzelmet is célba veheti Szaúd-Arábiában, üdvözölve a szabályváltozásokat.

T1-esével a BRX utoljára a múlt héten versenyzett, a Baja Aragónon állt vele rajthoz, ahol a tizenegyből nyolc szakaszon is megfutotta a legjobb időt. Ami pedig a Hunter T1+-t illeti, már zajlik az első példány gyártása az Egyesült Királyságban, tesztelését szeptemberben kezdik majd meg.

Átdolgozza Dakar-fenevadját a Prodrive 2

Néhány nappal ezelőtt az Audi jelentette be, hogy egy 680 lóerős, elektromos meghajtású technikával hódítaná meg az elsőséget 2022 januárjában.