Nyugdíjazták az eddig használt BMW i8 biztonsági autót, és helyére egy BMW i4 M50-est delegáltak a FIM Enel MotoE™ világkupa szervezői.

Motorsport szerepben a BMW villanykupéja 1

Az elektromos motorkerékpárok számára kiírt világbajnokságot először 2019-ben rendezték meg. Voltaképpen márkakupáról van szó, amelyben minden versenyző az olasz gyártású és fejlesztésű Energica Ego Corsa motorkerékpárral áll rajthoz.

Az Ego Corsa motorcycle olajhűtésű, állandó mágneses szinkronmotorja 110 kW (147 LE) csúcsteljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka meghaladja a 220 Nm-t. Álló helyzetből nagyjából 3 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 260 km/óra. Az akkumulátor kapacitása meghaladja a 20 kWh-t. 20 kW-os gyorstöltéssel 20 perc alatt vehet fel 80%-nyi áramot, amivel durván 120 kilométert tud megtenni (feltételezzük, hogy versenytempóban); míg a 3 kW-os fedélzeti töltővel 3,5 órát vesz igénybe a töltési folyamat.

Motorsport szerepben a BMW villanykupéja 15

Ami a BMW i4 M50-et illeti, két villanymotorja összesen 400 kW, azaz 544 lóerő teljesítményt ad le. Álló helyzetből 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 225 km/óra, hatótávolsága viszont eléri az 510 kilométert.