Korszerűbbé válik a Budapesti Közlekedési Központ teljes jegy- és bérletautomata-hálózata, amelyet a megváltozott felhasználói igényeknek és szokásoknak megfelelően fejleszt a társaság – írja szerdai, a Vezessnek eljuttatott közleményében a vállalat.
Azzal indokolják a döntést, hogy a mostani rendszer már 7 éves, így elérkezettnek látják a korszerűsítés idejét. A változás tehát nem külsőleg keresendő, hanem belül, ezáltal
- korszerű vezérlőegység kerül a gépekbe, amely stabilabbá teszi a hálózat működését;
- egyszerűbben és gyorsabban lehet majd orvosolni a hibákat, vagyis kevesebb olyan készülékkel találkozhatnak a BKK ügyfelei, amelyek ideiglenesen nem üzemelnek;
- képes lesz a rendszer a mobiltelefon képernyőjéről is beolvasni a QR-kódot, egyszerűsítve a vásárlást;
- 3G- helyett 4G- és 5G-kommunikációra lesznek képesek, ami szintén a gyorsabb kiszolgálást segíti;
- egyszerűbben lehet majd egy-egy új terméket bevezetni az automatákban, ennek köszönhetően például azonnal aktiválható egy időszakosan elérhető, de a közlekedők számára fontos termék,
- illetve javul a hálózat fejleszthetősége is.
Kiderül az is a BKK közleményéből, hogy az automatákat használó utasok a jegy-, bérletvásárlásra fordított kiadásaik 70%-át bankkártyával egyenlítik ki. Ennélfogva a jövőben nőhet azon automaták száma, melyeknél kizárólag bankkártyával lehet majd fizetni, ugyanakkor – az online vásárlás egyre növekvő népszerűsége miatt – nagyjából 15%-kal csökkenhet az állomány.
Ez annyit jelent, hogy vannak olyan helyszínek is Budapesten, ahol egyszerre több készülék üzemel egymás mellett, és ezeken a pontokon megvizsgálják, akad-e kihasználatlan darab, és ha igen, azt megszüntetik, de értékesítési helyszínekből nem lesz kevesebb. Folyamatosan figyelik emellett az igények változását, és ahol kell, ott újabb automatákat telepítenek, vagy átcsoportosítanak olyan helyszínekről, ahol csökken a kihasználtság.
Jelenleg 361 darab jegykiadó automata működik Budapesten és környékén a BKK vonatkozásában és a T-Systems üzemeltetésében.