A bizarr versenyautóiról ismert Scuderia Cameron Glickenhaus legújabb projektje egy 1000 kilométeres hatótávolságú, üzemanyagcellás pickup, amellyel a hírhedt Baja 1000 terepversenyen vennének részt.

A filmproducerből lett autógyártó, James Glickenhaus meglepően ütőképes versenyautókat fejleszt, legyen szó 24 órás versenyekről vagy a Baja 1000 terepraliról, amelyen egy igazán különc megjelenésű autóval: az SCG (= Scuderia Cameron Glickenhaus) Boottal indult és nyert.

Már készül a hidrogén üzemű terep-versenyautó 1

SCG Boot

A manufaktúra legújabb autója kifejezetten visszafogottan néz ki, technológiája azonban futurisztikus: hidrogén üzemanyagcella állítja elő a fedélzeten a villanymotor(ok) hajtásához szükséges elektromos energiát.

Ahogy elnézzük, egy szimpla dupla fülkés pickupról van szó, amelyben a hátsó üléssor helyére egyetlen hatalmas hidrogéntartályt emeltek be. Ez nem valami különleges, viszont meglehetősen univerzális: Glickenhaus szerint a piacon kapható bármely pickup átalakítható ezzel a módszerrel.

Már készül a hidrogén üzemű terep-versenyautó 2

A most bemutatott prototípus hatótávolsága 965 kilométer, ami ütőképessé teheti az ezer mérföldes (1600 km) Baja sivatagi terepralihoz hasonló versenyeken. Igaz, a villanymotor teljesítményét nem ismerjük, ezért a jármű sebességéről sem alkothatunk képet. Azt viszont elárulták, hogy míg egy versenyre felkészített modell ára elérheti a 250 ezer dollárt (kb. 75 millió Ft), az utcai változat alig 100 ezerbe (30 millió Ft) fog kerülni.

Már készül a hidrogén üzemű terep-versenyautó 10