Hamarosan véget ér a Honda NSX (Észak-Amerikában Acura NSX) hibrid szupersportkocsi gyártása. A búcsú tiszteletére különleges kivitelű verzióval jelentkezik a típus: a 2022-es modellévben kizárólag ebben a Type S verzióban lesz kapható a három villanymotoros, összkerékhajtású sportkocsi.

Limitált szériával búcsúzik a Honda NSX 1

Összesen 350 darab készül majd az autóból a Honda észak-amerikai gyárában, és ebből mindössze 50 darabot szállítanak exportpiacokra. Ez jobb arány, mint az első generációs modell esetén, amikor az 1997 és 2001 között gyártott 239 darab NSX Type S összes példányát a japán belpiacon értékesítették.

A Honda egyelőre csak annyit árult el a különleges kivitelről, hogy minden idők legjobb menetdinamikáját nyújtó utcai NSX verziója lesz – azt nem tudjuk, ebbe beleszámították-e az első szériát.

Limitált szériával búcsúzik a Honda NSX 15

A konkrét műszaki adatokat augusztus 12-én, a forgalmazás első napján teszi közzé a gyár. Az alapmodell észak-amerikai kivitele mindenesetre egy 500 lóerős 3.5 V6 turbómotort kombinál egy darab 47 lóerős hátsó villanymotorral, valamint az első kerekeket külön-külön hajtó, oldalanként 36 lóerős első villanymotorokkal. A rendszerteljesítmény 573 LE, az autó 2,9 mp alatt gyorsul 96 km/óra sebességre, végsebessége 307 km/óra. Az NSX 2020 nyarán megdöntötte a hibrid járművek korábbi rekordját a Pikes Peak hegyi felfutón: az autó 10 perc 01,913 másodperc alatt ért fel a csúcsra.

Limitált szériával búcsúzik a Honda NSX 16

Az NSX Type S első példányát egyébként augusztus 14-én árverésre bocsátják, a bevétel 100%-át jótékony célra ajánlja fel a gyár.