Amint az a beszállítóknak küldött értesítésből kiderült, a Toyota a 2022-es modellévet követően beszünteti az Avalon szedán gyártását. Az 1994-es bevezetése óta öt generációt megélt nagyautó jelenlegi kiadása a Toyota Camryvel, illetve a Lexus ES-sel közös padlólemezen nyugszik, és bár mindkettőnél nagyobb hátsó lábteret kínál, a jelek szerint ez a három, hasonló kaliberű limuzin az eltérő felszereltség és presztízs ellenére túl sok a piacnak.

Megszűnik a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota 1

Az Avalon bukása valójában nem meglepő, hiszen az amerikai piacon számos autógyártó döntött már úgy, hogy beszünteti a nagy méretű szedánok gyártását; bár ezek közül Európában csak a Ford Fusion gyártásból való törlése vert hullámokat, hiszen a modell édestestvére a nálunk forgalmazott Mondeónak.

Megszűnik a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota 11

„Az Avalon a 2022-es modellév után nyugdíjba vonul, ám a Toyota nem fordít hátat a szedánok piacának: további fejlesztések várhatók” – kommentálta az értesülést szűkszavúan a Toyota egy szóvivője. Az Avalon törlése mindenesetre nem jelenti munkahelyek megszűnését: a modell közös gyártósoron készült az említett másik két szedánnal, a Toyota Camryvel és a Lexus ES-sel, illetve ugyanebben az üzemben gyártják a Toyota RAV4 Hybrid észak-amerikai változatát.

Megszűnik a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota 12