Helyben felszáll akár négy utasával, 480 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, végsebessége pedig eléri a 400 km/órát. Lenyűgöző paraméterek, mégsem ezek teszik ígéretessé az Urban eVTOL vállalat újdonságát, a Leót, hanem hogy rendkívül kompakt: alapterülete mindössze 3,05 * 6,1 méter, azaz akkora, mint egy jól megtermett amerikai SUV – vagy mint három Smart Fortwo, keresztben.
A viszonylag szerény méretek annak köszönhetők, hogy a tervezők sok nagy légcsavar helyett nagyon sok kicsi (kb. 40 cm átmérőjű) légcsavart alkalmaztak. A Leót tizenhat darab, egyenként 10 kW (13,6 LE) teljesítményű hajtómű emeli a magasba, a vízszintes haladásról jet hajtóművek gondoskodnak.
A cikkünket illusztráló képek a gyártótól származnak, de tájékoztatásuk szerint nem tükrözik pontosan azt az elrendezést, amelyet a fejlesztés jelenlegi fázisában alkalmaznak – hogy milyen lesz a végső kialakítás, az részben a mérnökökön, részben Carlos Salaff formatervezőn múlik. Ha Salaff nevét nem ismered, leghíresebb munkáját, a Mazda Furai tanulmányautót biztosan láttad már.
A különleges, emeletes szárnykialakítás 100 csomó (185 km/óra) sebességet elérve feleslegessé teszi az emelő propellereket, onnantól kezdve repülőgépként halad a szerkezet. Nem mellesleg éppen ez a kétfedelű szárnystruktúra teszi olyan kompakttá a járművet.
A méret nem is az otthoni tárolás miatt fontos, bár jól hangzik, hogy elfér egy garázsban. Sokkal fontosabb, hogy a célba érve hány repülő jármű tud leszállni egy VTOL (függőleges fel- és leszállás) platformon: minél több, annál praktikusabb a megoldás.
A Leo az egyenletes tömegelosztás érdekében számos akkumulátort kapott, ezek összkapacitása 60 kWh. Ennek egy része biztonsági tartalékként szolgál majd, és lesznek kiszerelhető akkuk is, amelyek előre feltöltött egységekre cserélhetők, így felgyorsítva a töltési folyamatot.
A cikk elején négy ülésről beszéltünk, ám jelen konfigurációjában a Leo háromszemélyes: a pilóta elöl, középen ül, mögötte pedig két utasa foglal helyet. Ha azonban elkészül a robotvezérlésű verzió, előre két hátrafelé néző ülést szerelnek majd be, így ténylegesen négy (nem pedig 2+1) utast vihet magával a jármű. Mivel a tető és a padló jelentős részben átlátszó, manőverezni is könnyű lesz a járművet, nézelődésre pedig kifejezetten alkalmas lesz a Leo.
A várható üzemidő mintegy 75 perc, beleértve a fel- és leszállást is. Ez a 400 km/óra utazósebességgel együtt akár 480 kilométeres hatótávolságot jelent.
A tervek szerint a prototípus éles tesztelése már 2022-ben megkezdődhet. Az Urban eVTOL abban reménykedik, hogy 290 ezer dollár (90 millió Ft) alatt tudják tartani az árat; hetente kettő (évente 100) Leo értékesítésével számolnak.