Hogy sportosságát hangsúlyozza, mostantól alapáron kínálja az M Sport-csomagot a BMW iX3, a márka épp csak bemutatott, kisebbik elektromos szabadidőjárműve. Ugyanennek a szellemében újult meg a modell orra és fara: előbbi keskenyre vágott, alapáron adaptív mátrix LED-es lámpatesteket és kék szegélyű, szélesebb dupla vese hűtőmaszkot (ami mögött persze valójában itt nincs hűtő) alkalmaz. Újak a keréktárcsák is, kialakításuk az áramvonalasságot favorizálja. Feltűnőek a hátsó lökhárítóban elhelyezett kék betétek, amelyek a kipufogók hiányára hívják fel a figyelmet.

Máris megújult a BMW villanyterepjárója 1

Az utastérben mostantól alapárasak a sportülések, újak a kárpitanyagok. Szintén felár nélküli tétel az M Sport csomag, a 12,3 colosra növelt méretű digitális műszeregység, valamint a kék hangulatvilágítás. A padlókonzol megújult kezelőpultjára költöztetett indítógombon, a váltókaron és a kormányagyat díszítő BMW logón kék dekort találunk.

Máris megújult a BMW villanyterepjárója 77

Az iX3 a legújabb, ötödik generációs elektromos hajtásláncot alkalmazza, amelynek villanymotorja akár 17 000/perc fordulatszámot érhet el, legnagyobb teljesítménye 286 LE, maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Az autó 6,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét 180 km/órában maximálták.

A moduláris akkumulátorcsomag itt alkalmazott konfigurációjában 188 cellából áll, ezek nettó (használható) összkapacitása 74 kWh. Ez a WLTP-norma szerint mért 460 kilométeres hatótávolságot eredményez. Fali töltőről 11 kW-tal, egyenáramú gyorstöltőről legfeljebb 150 kW-tal tölthető az autó, utóbbi 10 perc alatt ad át 100 kilométerre elegendő energiát az akkumulátornak.

Máris megújult a BMW villanyterepjárója 78

Mindezen túl megújultak a fedélzeti applikációk, a navigációs funkció, az okostelefon-integráció, a hangvezérlés. Alapáras az autót a sáv középvonalában tartó, aktív kormányzásra képes félautonóm vezérlő rendszer, az adaptív tempomat képes betartani a sebességkorlátozásokat és magától megáll piros lámpánál. Szintén szériafunkció mostantól a parkolórobot.

Alább két videón – az egyik angol, a másik német nyelvű – keresztül ismerkedhetsz meg a BMW 5. generációs elektromos hajtásláncával.

a videó a hirdetés után indul

a videó a hirdetés után indul