A félelmetes képességekkel rendelkező Aston Martin Valkyrie mostantól nem csak alapkivitelben és AMR PRO versenyváltozatban kapható, de tetejétől megfosztva, Spider verzióban is rendelhető. A modell 6,5 literes V12-es benzinmotor köré épülő, 1155 lóerős hibrid hajtáslánca változatlan maradt, a tervezők a szénszálas vázszerkezet átdolgozásával, illetve az aktív aerodinamikai és futóműrendszerek újrahangolásával alkalmazkodtak a tetőlemez elvesztéséhez. Az aerodinamikáról csak annyit, hogy versenypálya üzemmódban 240 km/óra sebességnél 1,4 tonnával préseli-szívja az aszfalthoz az autót, anélkül, hogy extrém szárnyak csúfítanák a karosszériát.

1100 lóerős kabrió készült 1

A Valkyrie Spider tömege állítólag csak minimális mértékben nőtt a kabriósítás következtében – pontos adatot egyelőre nem közölt a gyártó. Azt viszont elárulták, hogy felszerelt tetővel 350, nyitott utastérrel 330 km/óra fölötti sebességre képes az autó, és ezzel hivatalosan is minden idők leggyorsabb Aston Martin roadstere.

Az biztos, hogy nem komfortos, napfényélvező cirkálásra tervezték: a vezető mélyen, szinte vízszintesen, középre tolva ül, őt és utasát hat pánttal szorítja az ülésbe a biztonsági öv, a kitekintésben kamera alapú visszapillantó tükör segíti.

1100 lóerős kabrió készült 13

A tetőszerkezet egyébként egy központi karbon panelből, valamint két oldalról felnyitható polikarbonát tetőablakból áll – ezekre azért van szükség, hogy beszerelt tetővel is kényelmesen be lehessen szállni. A tető az ajtók nyitását követően egyszerűen kiemelhető a helyéről. Mindez a szénszálas monocoque szerkezet átalakítását, valamint vadonatúj ajtók tervezését tette szükségessé: az utóbbiak áthelyezett forgópántokon billennek-emelkednek előrefelé, szemben a kupé ajtajaival, amelyek egyszerűen felfelé nyílnak.

A gyár nagy teljesítményű számítógépes szimulációk segítségével gyorsítja fel a fejlesztést, de még hátra van az első kézzel fogható, tesztelhető prototípusok építése.

1100 lóerős kabrió készült 14

A Valkyrie Spider még ritkább lesz, mint a kupé: a mindössze 85 darabos szériára rendkívüli túljelentkezést regisztrált a gyártó; az első szerencsések 2022 második félévében kaphatják meg autójukat, tetszés szerint bal- vagy jobbkormányos kivitelben.