Soha egyetlen típusnevét sem hasznosította még újra a Lamborghini, egészen mostanáig: az 1974 és 1990 között forgalmazott, legendás Countach most egy erősen limitált, 112 darabos széria erejéig visszatér a gyártásba.
A pontos elnevezés Countach LPI 800-4, amiből az LP a hosszirányban beszerelt V12-es benzinmotorra, az I pedig a Siánból átemelt 48 voltos mild hibrid komponensre utal. Utóbbi különlegessége, hogy akkumulátor helyett szuperkapacitású kondenzátorban tárolja a visszatermelt energiát: ez nem csupán könnyebbé, de erősebbé is teszi a rendszert. A 6,5 literes szívómotor maximális teljesítménye 780 lóerő, amihez további 34-et tesz hozzá az elektromos egység, így az állandó összkerékhajtású Countach névleges összteljesítménye 814 lóerő – ebből 800-at jelölnek a típusnévben. Az autó 2,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 8,6 alatt 200-ra, végsebessége 355 km/óra.
Az autó vonalvezetésén határozottan felismerhető az eredeti Countach hatása, de elmaradtak a bukólámpák, és a hatalmas hátsó szárny is, az oldalsó légbeömlők pedig nem kiemelkednek a lemezek síkjából, hanem bemélyesztették azokat. Hátul ugyanazt a csillagromboló-fazont látjuk, de modern fényforrásokkal. Az ajtó természetesen a Lamborghinitől megszokott, ollós mozgású szerkezet – ezt csak azért illik itt megemlíteni, mert a Countach volt az első Lamborghini, amely ezt alkalmazta.
A Countach LPI 800-4 vzszerkezete és borítólemezei egyaránt szénszálas kompozitból készültek (utóbbiak részben fényezés nélkül is kérhetők), így az autó száraz tömege 1595 kg. Az üvegtető gombnyomásra elsötétíthető, nehogy a nap kifakítsa a piros-fekete bőr belsőt, amelynek geometrikus varrása az eredeti Countach stílusát idézi.
A karbon-kerámia féktárcsáknak és a Pirelli P Zero Corsa abroncsoknak autentikus rajzolatú 20 (elöl), illetve 21 (hátul) colos keréktárcsák biztosítanak társaságot.
Az utastérben egyedi 8,4 colos érintőképernyő szolgál a funkciók vezérlésére. A menürendszerben van egy gomb, amit ha megérintünk, elolvashatjuk az autó formatervezési filozófiáját.
A Countach LPI 800-4 mindössze 112 példányban készül – azért ennyiben, mert ez szépen rímel az ős-Countach fejlesztési kódjára, az LP112-re. Az első autókat 2022 első negyedévében adják át a vevőknek, a vételár nem ismert.