A HWA révén 2018 őszén csatlakozott a Forma-E mezőnyéhez a Mercedes, de csak az elmúlt két szezonban működtetett gyári csapatot a bajnokságban. Több orgánum – köztük a Motorsport.com – értesülése szerint azonban úgy tűnik, hogy a 2021/2022-es szezon végén már el is hagyja a sorozatot a német márka.

Kiszállását akár már napokon belül bejelentheti a Mercedes, a döntést pedig a Daimler hozta meg az ügyben. Gyanítható volt a lépés, hiszen tavasszal a stuttgartiak még csak az előszerződést írták alá, viszont hivatalosan azóta sem erősítették meg, hogy elköteleződnek-e a következő érára, amire már az új, harmadik generációs autókat kell fejleszteni.

Amennyiben valóban távozik a Mercedes, rövid időn belül a harmadik (német) konstruktőr fordít hátat a sorozatnak. Az Audi és a BMW már a mostani idény végén lelép, de ennek ellenére csak eggyel csökken a csapatok száma, mivel az Andretti Autosport újra privát alakulatként, a bajorok nélkül folytatja szereplését.

Azért is lenne váratlan húzás a kiszállás a Forma-1-ben a világbajnoki sikereket egymásra halmozó Mercedestől, mert azon gyártók között tartják számon, amely 2025-től – az elektromobilitás mellett maximálisan elköteleződve – már csak elektromos hajtású járműveket gyártana.

A sors fintora, hogy órákkal azután, hogy szárnyra kaptak a sajtóhírek, egy egészen fordulatos szezonzáró az egyéni és a konstuktőri összetettben is világbajnoki címet nyert a Mercedes. A stuttgarti gyártó a holland Nyck de Vriesszel, a 2019-es Forma-2-bajnokkal ért fel a csúcsra, akit így az elektromos széria első világbajnokává koronáztak.