Menetdinamikai szempontból a villanyautók adu ásza a minimális fordulatszámon ébredő, hatalmas forgatónyomaték, ami elképesztő gyorsítóképességet eredményez álló helyzetből. Fokozottan igaz ez a kifejezetten nagy teljesítményre hangolt villanyautók, így például a Rimac Nevera esetében, amely 2360 Nm-t és 1914 lóerőt küld az aszfaltra. Az autó 1,97 mp alatt gyorsul 100 km/órára, negyed mérföldön pedig a cég weboldalának tanúsága szerint 8,6 másodpercet fut.
Ez utóbbi érték egy belső mérés eredményeként, egy elhagyatott horvát repülőtéren született, és senki nem hitelesítette. Ezért a Rimac most úgy döntött, hivatalosan is beméreti a Nevera képességeit ezen a sztenderd dragster-távon.
Az autót tehát elvitték az észak-amerikai Famoso Raceway gyorsulási pályára, ahol széria abroncsokon, 37 °C-os léghőmérséklet és 65 °C-os aszfalt mellett tolták padlóig a gázpedált.
Ha a 8,6 másodperces házi méréssel elégedettek voltak, egyenesen ujjonghattak, amikor a hitelesített mérés folyamán 8,582 másodpercnél állt meg a stopperóra, a pilóta 269,5 km/óránál kezdett fékezni (de ha ad még 0,7 másodpercet a kocsinak, az akár 300-ra is felgyorsult volna).
A kísérlet érdekessége, hogy a Nevera, amely a rekord napján gyors egymásutánban tizenegyszer futotta meg a negyed mérföldes távot, eleinte lassabban futott (na nem sokkal, de egy tized másodperc ezen a szinten nagyon is számít), viszont az autó kipörgésgátló rendszere tanulékony, így minél többször mentek végig ugyanazon a különösen magas tapadási együtthatójú szakaszon, annál pontosabban tudta szabályozni a hajtott kerekek tapadását.
Hogy mennyit fejlődött a technika 10 év alatt, jól érzékelteti, hogy a Rimac Concept_One 2011-ben 9,9 másodperc alatt futotta meg ugyanezt a távot.
A Nevera 120 kW-os akkucsomagja egyébként közel 550 kilométeres hatótávolságot engedélyez, az autót adaptív lengéscsillapítás és aktív aerodinamika segíti a száguldásban.