Két évvel a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó után idén ősszel bemutatja hidrogén üzemanyagcellás típusát a BMW. Az iX5 Hydrogen nem statikus kiállítási tárgyként lép a reflektorfénybe: néhány prototípusa a Müncheni Autószalonon fogja fuvarozni a látogatókat, demonstrálva a hidrogén üzemanyagcellás technológia képességeit. Egyelőre messze még a sorozatgyártás, a BMW szerint majd csak 2022 végén kezdődhetnek meg a típus közúti tesztjei.
Ez egyben azt is jelenti, hogy egyelőre igen kevés információ áll rendelkezésre a modell műszakiságáról. Annyi bizonyosnak látszik, hogy a hidrogén üzemanyagcella – amely a fedélzeten tárolt, sűrített hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatásából állít elő elektromos energiát – 170 LE teljesítményre lesz képes. Az ebből származó energia hivatott egyenletes sebességű haladás során mozgatni a járművet.
Az autó emellett egy nagy kapacitású akkumulátort is kap, amely gyors teljesítményleadásával a dinamikus gyorsításokban vagy a nagy sebességű haladásban jut szerephez. A két energiaforrás együttes bevetésével 372 LE csúcsteljesítmény csikarható ki a villanymotorból. A hidrogént kettő darab tartályban szállítja magával az autó, a szénszálas kompozitból készített tartályokban csaknem 6 kilogrammnyi hidrogén fér el 700 bar nyomáson. A feltöltés nem tart tovább 3-4 percnél. Ezek a paraméterek egyébként teljesen megegyeznek a BMW i Hydrogen NEXT előtanulmányéval.
Formailag nem nehéz felismerni a hidrogénüzemű tanulmányt: tele van kék dekorelemekkel, 3D-nyomtatóval készített, egyedi komponensekkel, valamint FCEV emblémákkal. Az iX5 Hydrogen emellett a világon elsőként kapott olyan abroncsokat, amelyeket tanúsítottan fenntartható gyártásból származó, természetes kaucsukból gyártottak, így csökkentve az autó szénlábnyomát.