A pole-ból kezdhette az első, fordított rajtrácsos versenyt, és meg is nyerte azt a belga Gilles Magnus a Hungaroringen, a túraautó-világkupa negyedik versenyhétvégéjén. A vasárnap kora délutáni megmérettetésen az időmérőn 10. rajthelyet megszerző audis pilóta először ünnepelhetett futamgyőzelmet a WTCR-ben, a dobogóra a Zengő Motorsport fiatal spanyolja, Mikel Azcona és a francia Yann Ehrlacher (Lynk & Co) kísérte őt fel.
Magnus sokáig honfi- és csapattársa, Frédéric Vervisch társaságában diktálta a mezőny előtt a tempót, utóbbi azonban a hajrában a nagy küzdelemben lesodródott a pályáról, így a riválisok közül ketten is meg tudták előzni. A második szektorban a keményen támadó Azcona volt az, aki kicsit kitessékelte őt.
Az első WTCR-futamon Michelisz Norbi a nyolcadik kockából indulva hatodik helyen futott be a Hyundaijal, míg a Hondát terelgető Tassi Attila a 13. helyen zárt. A harmadik magyar pilóta, a zengős Boldizs Bence a 17. helyen ért célba.
A Zengő-csapat nagy reményeket fűzött a hétvégéhez a szombati napot követően, ugyanis Rob Huff megszerezte a pole-pozíciót. A fordított rajtrácsos futamon azonban hibázott a 2012-es világbajnok, eltalált egy gumibálát, így a bal első kereke kitört.
A zengős szerelőknek 15 percük volt arra, hogy a főfutamra összerakják a kocsit, ami majdnem sikerült is. Csak másodperceken múlott, de bezárt a bokszutca Huff előtt, így kénytelen volt a bokszból indulni az időmérő legjobbja. Mérgében ráadásul a piroson is áthajtott, amit a stewardok a futamon bokszutca-áthajtásos büntetéssel honoráltak.
A magyarok bizodalma innentől Micheliszben volt, aki a Hungaroringre a BoP által megnehezített Hyundaijal a harmadik helyre kvalifikált, de Huff kiesésével előrelépett egy helyet. A piros lámpák kialvása után a túraautó-vk 2019-es győztese nem indult a legjobban, többen is körbevették, köztük a hondás Néstor Girolami, aki az első kanyarban kilökte Norbit.
Nagyjából ekkor kialakult a végső sorrend: a megörökölt pole-ból indulva az uruguayi Lynk & Co-pilóta, Santiago Urrutia könnyedén nyert Girolami, az audis Vervisch és Azcona előtt. Később ugyan megbüntették Girolamit, aminek köszönhetően visszaesett az ötödik helyre, valamint Azcona és a Zengő megörökölt egy dobogót, de Micheliszen ez aligha segített. A mezőny végéről felzárkózva a két pontot érő 14. helyen zárt végül a Hyundai-pilóta, Tassi pedig a 10. helyen szelte át a célvonalat.
A bajnokságot a Lynk & Co franciája, Yann Ehrlacher vezeti 103 ponttal, mögötte 101 egységgel csapattársa, a futamgyőztes Urrutia következik. A Hyundai legjobbja, Jean-Karl Vernay a harmadik helyről, 87 ponttal a neve mellett várhatja a folytatást. A magyarok közül Tassi Attila áll a legjobban, a hondás 66 ponttal a 11., Michelisz 55 egységgel a 14., Boldizs három pontot gyűjtött eddig.
A Zengő Motorsport legjobbja a duplán dobogós Azcona, 72 pontjával a nyolcadik helyet foglalja el a hungaroringi hétvége után. A spanyol okozhatta a helyszínre kilátogató szurkolók legnagyobb örömét: második és harmadik helye mellé behúzta még a Pure ETCR, vagyis az elektromos túraautó-sorozat első helyét is késő délután. A dobogóceremóniában királlyá is koronázták, alighogy kiszállt villanyos Cuprájából.
A túraautó-világkupa október 9-10-én Csehországban folytatódik.