A Charles de Gaulle anyahajó a világ egyetlen olyan atomhajtású repülőgép-hordozója, amely nem az USA Haditengerészetének kötelékében szolgál. Az 1987-től 2000-ig épített, 2001 óta szolgálatban álló hajót két gőzkatapulttal szerelték fel. A 42500 tonnás vízi jármű 261,5 méter hosszú, legnagyobb szélessége 64,36 méter, magassága 66,5 méter. Két darab, összese 61 megawatt teljesítményű turbinájával akár 27 csomó (50 km/óra) sebességgel tud haladni, hatótávolsága korlátlan, az atomreaktorok fűtőanyaga 20-25 évre elegendő. 1350 fős legénysége számára 45 napra elegendő élelmet képes magával vinni. Utódjának építéséről 2020 végén hozott döntést Franciaország, az új anyahajó építése 2025 körül kezdődik, szolgálatba valamikor 2036 után állhat. (Kép és adatok: Wikipedia)
A Charles de Gaulle anyahajó a világ egyetlen olyan atomhajtású repülőgép-hordozója, amely nem az USA Haditengerészetének kötelékében szolgál. Az 1987-től 2000-ig épített, 2001 óta szolgálatban álló hajót két gőzkatapulttal szerelték fel. A 42500 tonnás vízi jármű 261,5 méter hosszú, legnagyobb szélessége 64,36 méter, magassága 66,5 méter. Két darab, összese 61 megawatt teljesítményű turbinájával akár 27 csomó (50 km/óra) sebességgel tud haladni, hatótávolsága korlátlan, az atomreaktorok fűtőanyaga 20-25 évre elegendő. 1350 fős legénysége számára 45 napra elegendő élelmet képes magával vinni. Utódjának építéséről 2020 végén hozott döntést Franciaország, az új anyahajó építése 2025 körül kezdődik, szolgálatba valamikor 2036 után állhat. (Kép és adatok: Wikipedia)
Fotó megosztása:
A DS 9 luxusszedán csúcskiviteléből átemelt fotel nem csak dizájnjában és speciálisan steppelt bőrkárpitozásában idézi az autó vezetőülését, hanem funkcionalitásában is. Van benne masszázsfunkció, ötféle üzemmóddal és három intenzitással, valamint fűtés és szellőztetés is, hogy a kapitány minden helyzetben megőrizhesse hidegvérét. Állítható könyöklőt is kapott az ülés.
A Stellantis cégcsoporthoz tartozó prémium DS Automobiles kárpitosai az ülés háttámlájába hímezték a Charles de Gaulle R91 címerét is. Ez a hajó horgonyát ábrázolja, amelyből egy lotaringiai kereszt emelkedik ki. A horgony másik karjából három szárnyforma bomlik ki, utalva a repülőgépekre. Az üléstámla hátsó oldalán, egy fémtáblán kapott helyet a DS logója.
A Charles de Gaulle anyahajó a világ egyetlen olyan atomhajtású repülőgép-hordozója, amely nem az USA Haditengerészetének kötelékében szolgál. Az 1987-től 2000-ig épített, 2001 óta szolgálatban álló hajót két gőzkatapulttal szerelték fel. A 42 500 tonnás vízi jármű 261,5 méter hosszú, legnagyobb szélessége 64,36 méter, magassága 66,5 méter. Két darab, összesen 61 megawatt teljesítményű turbinájával akár 27 csomó (50 km/óra) sebességgel tud haladni, hatótávolsága korlátlan, az atomreaktorok fűtőanyaga 20-25 évre elegendő. 1350 fős legénysége számára 45 napra elegendő élelmet képes magával vinni. Utódjának építéséről 2020 végén hozott döntést Franciaország, az új anyahajó építése 2025 körül kezdődik, szolgálatba valamikor 2036 után állhat. (Kép és adatok: Wikipédia)
Alább videón is megtekintheted a különleges kapitányi ülést. A film indításához kattints a képre.
a videó a hirdetés után indul