2025-től kizárólag villanymotoros modelleket vezet be, 2033 után pedig egyáltalán nem gyárt több belső égésű motorral szerelt járművet az Audi. Ez a leginkább kézzel fogható üzenete annak a „Vorsprung 2030” stratégiának, amelyet augusztus 26-án ismertetett Markus Duesmann, a vállalat vezérigazgatója.

A stratégiát nem öncélúan, és nem is a hasukra ütve dolgozták ki Ingolstadtban. A vállalat vezető stratégája, Silja Pieh és csapata hónapokon át dolgozott együtt félezer Audi dolgozóval, akik a vállalat teljes spektrumát képviselték, Kínától Amerikáig, a gyártástól a cégvezetésig, az igazgatóktól a gyári munkásokig.

Csak villanyautót fog gyártani az Audi 1

Audi e-tron GT quattro

Együttes erővel több mint 600 olyan mobilitási trendet elemeztek, amelyek a következő tíz év során relevánsak lehetnek az Audi számára. Ide tartoznak például a szolgáltatások és a szoftverek is, ám ezen a téren elsősorban az autonóm gépkocsik széles körű megjelenése után várható robbanásszerű növekedés – egyelőre a helyi emissziótól mentes közlekedés tűnik a legfontosabb stratégiai célkitűzésnek.

Ez a kitűzött irány egyébként azt is jelenti, hogy az Audinak (és általában az autógyártóknak) muszáj komolyan venniük az elektronikus támadások elleni védekezést, ami iránt a közelmúltban Japánban kötelezték el magukat az autóipari szereplők.

Nyitóképünkön az Audi aktuális villanyautó-kínálata: Audi Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron, Audi RS e-tron GT és e-tron GT, Audi e-tron és e-tron Sportback.