Európa 26 százalékos mínuszban van 2019-hez képest: ez a fő mérlege annak a piaci elemzésnek, amelyet a JATO Dynamics tett közzé a júliusi újautó-eladásokról. A nyár középső hava még a tavalyi évnél is gyengébb eredményeket produkált – utoljára 2012 júliusa pörgött ilyen lassan.
Az év hetedik hónapjában eladott 967 830 autóból 160 646 darab volt hálózatról tölthető (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) modell, azaz nagyjából minden hatodik autót lehet konnektorba dugni. Ez egyrészt arányait tekintve csaknem hatszorosa a 2019-es értéknek (3%), másrészt minden idők harmadik legerősebb aránya, az pedig külön figyelemre méltó, hogy ennek a 160 ezer autónak a 47 százaléka tisztán elektromos volt. A dízelek részesedése 22 százalékra zuhant vissza, a benzinmotoros autók a teljes állomány 59 százalékát tették ki.
Ami a kedvenc típusokat illeti, új hőse van Európának: a Dacia Sandero minimálisan (+2%) zuhant vissza 2019-hez képest, a tavaly júliushoz viszonyítva pedig még nőni is tudott (+6%), így 20 446 darabbal átvette a vezetést a rangsorban. A legnépszerűbb plug-in hibrid modell a Ford Kuga, a legkeresettebb villanyautó a VW ID.3.
Soha nem voltak még ilyen népszerűek a szabadidőjárművek, ezek teszik ki az eladások 46,1 százalékát. Még úgy is növelni tudták arányukat, hogy összességében 15%-kal visszaestek az eladások a szegmensben. Sokkal többet zuhantak viszont a hagyományos személygépkocsik (-28%), a buszlimuzinok (-48%) és a sportautók (-37%).