Két hónapja mutattuk be a brit Everrati által villamosított Porsche 911-est. A manufaktúra más kultikus autók elektromos átépítésével is foglalkozik azonban, a Ford GT40-től kezdve a Pagoda Mercedesen át az ős Land Rover késői, Series IIA példányaiig.
Ez utóbbiakat szinte aprópénzért kínálják a többi lehetőséghez képest: fele annyiért vihetünk haza elektromos Land Rovert, mint például W113-as Mercedest. Az olcsóság persze viszonylagos, az átalakítás 150 ezer angol fontnál, azaz bő 60 millió forintnál kezdődik.
Az 1961-től gyártott autót első körben aprólékosan helyreállítják, beleértve a mechanikus, kapcsolható összkerékhajtást és a felezőt, majd jöhet a hajtáslánc átépítése.
Az akkucsomag 60 kWh kapacitású, hűtött / fűtött egység, egyen- és váltóáramról egyaránt tölthető, és persze a fék is regeneratív rendszerű. A villanymotor kétszer olyan erős, mint az eredeti erőforrás volt, ami persze megint nem nagy szám: 150 lóerővel és 300 Nm-rel gazdálkodhat a modernkori e-pilóta.
A hatótávolság meghaladja a 160 kilométert, ami szerénynek hangzik, de egyrészt ki akarna hosszú utakra indulni egy ilyen autóval, másrészt az eredeti sem jutott sokkal messzebb (240 km) egyetlen tank üzemanyaggal.
Nem véletlenül emlegetjük olyan sokat az eredeti hajtásláncot, hiszen azt is visszakapja az ügyfél, méghozzá nem is csak dísznek: az átalakítás bármikor nyom nélkül visszafordítható, ha úgy döntenénk, mégis inkább több tonna szén-dioxiddal szennyeznénk környezetünket.
Az Everrati-féle Series IIA egyébként 13 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, ami ebben a műfajban megint csak kedvező érték, az eredeti modellnek 25 másodpercre volt szüksége erre. A kormánymű és a fékrendszer rásegítést kapott, ennyi engedményt tesznek a mindennapi használhatóság érdekében.
Az utastérben bőrkárpitozású első és hátsó ülések, kétpontos biztonsági övek, padlókonzoli rekeszbe rejtett audiorendszer, fekete kormánykerék várja a tehetős (ál)veterán-rajongókat.