Modern kommunikációs és vezetőtámogató technológiák, környezettudatos hajtásláncok és formabontó stílus jellemzi a Kia Sportage új, ötödik kiadását. Az autó nemzetközi verziója már hetekkel ezelőtt bemutatkozott, most az európai variánson volt a sor. A két modellváltozat között csupán méretbeli az eltérés: a jelek szerint Európa nem kap a nyújtott tengelytávú variánsból, ami egyébként eddig nem is létezett.
Mátrix-LED fényszórók, akár 19 colos keréktárcsák és határozott nappali fények teszik magabiztossá a Sportage kiállását; a stílust kontrasztos (fekete) tetőlemez erősítheti, ha szeretnénk. A vezetői környezetet dupla 12,3 colos kijelző uralja, az autó okostelefonról távolról is vezérelhető, státusza lekérhető. Az anyagminőség állítólag kiemelkedő.
Az európai Sportage minden paraméterében túlnőtt elődjén. A változások nem feltűnőek, kivéve a csomagtartót, amely papíron jelentősen tágasabbnak ígérkezik. A hátsó üléssor hármas osztásban dönthető.
Kia Sportage Mk5 | Kia Sportage Mk4 | |
Hosszúság (mm) | 4515 | 4485 |
Szélesség (mm) | 1865 | 1855 |
Magasság (mm) | 1645 | 1645 |
Tengelytáv (mm) | 2680 | 2670 |
Csomagtartó (l) | 591/1780 | 491/1480 |
A hajtáslánc-választék színes, bár minden belső égésű motor 1,6 literes. A dízel 115 vagy 136 lóerőt tud, utóbbi 48 voltos mild hibridként is elérhető, ahogy a választható 150 vagy 180 lóerős, benzines turbómotor is. Van hibrid is, 230 lóerős rendszerteljesítménnyel és 1,49 kWh kapacitású akkuval, míg a plug-in hibrid variáns 265 lóerős, az akkumulátora 13,8 kWh-s.
A Sportage soha nem kínált terepüzemmód-kapcsolót, mostantól ilyen is van, hogy az autóval hóban, sárban, homokon is magabiztosan haladhassunk. Az autó vezetőtámogató képességei magas szintűek: automatikusan lassít kanyar előtt, vagy ha korlátozó táblát érzékel, belefékez a sávváltásba, ha a holttérben autó közelít, és parkolni akár önállóan, távirányítással is tud.