Modern kommunikációs és vezetőtámogató technológiák, környezettudatos hajtásláncok és formabontó stílus jellemzi a Kia Sportage új, ötödik kiadását. Az autó nemzetközi verziója már hetekkel ezelőtt bemutatkozott, most az európai variánson volt a sor. A két modellváltozat között csupán méretbeli az eltérés: a jelek szerint Európa nem kap a nyújtott tengelytávú variánsból, ami egyébként eddig nem is létezett.

Merész és eredeti az új Kia Sportage 1

Mátrix-LED fényszórók, akár 19 colos keréktárcsák és határozott nappali fények teszik magabiztossá a Sportage kiállását; a stílust kontrasztos (fekete) tetőlemez erősítheti, ha szeretnénk. A vezetői környezetet dupla 12,3 colos kijelző uralja, az autó okostelefonról távolról is vezérelhető, státusza lekérhető. Az anyagminőség állítólag kiemelkedő.

Az európai Sportage minden paraméterében túlnőtt elődjén. A változások nem feltűnőek, kivéve a csomagtartót, amely papíron jelentősen tágasabbnak ígérkezik. A hátsó üléssor hármas osztásban dönthető.

Merész és eredeti az új Kia Sportage 11

  Kia Sportage Mk5 Kia Sportage Mk4
Hosszúság (mm) 4515 4485
Szélesség (mm) 1865 1855
Magasság (mm) 1645 1645
Tengelytáv (mm) 2680 2670
Csomagtartó (l) 591/1780 491/1480

A hajtáslánc-választék színes, bár minden belső égésű motor 1,6 literes. A dízel 115 vagy 136 lóerőt tud, utóbbi 48 voltos mild hibridként is elérhető, ahogy a választható 150 vagy 180 lóerős, benzines turbómotor is. Van hibrid is, 230 lóerős rendszerteljesítménnyel és 1,49 kWh kapacitású akkuval, míg a plug-in hibrid variáns 265 lóerős, az akkumulátora 13,8 kWh-s.

Merész és eredeti az új Kia Sportage 12

A Sportage soha nem kínált terepüzemmód-kapcsolót, mostantól ilyen is van, hogy az autóval hóban, sárban, homokon is magabiztosan haladhassunk. Az autó vezetőtámogató képességei magas szintűek: automatikusan lassít kanyar előtt, vagy ha korlátozó táblát érzékel, belefékez a sávváltásba, ha a holttérben autó közelít, és parkolni akár önállóan, távirányítással is tud.