Hatodik generációjába lépett az Astra, az Opel 1991 óta gyártott kompakt családi modellje. Az ősztől már rendelhető modell a márka radikális, új arculatát öltötte magára: a Vizor orrkialakítás markáns, határozott megjelenést kölcsönöz az autónak. Ennek része a pixel LED fényszóró is, amely 168 fényforrásból állítja össze az utat megvilágító pászmát, alkalmazkodva annak vonalvezetéséhez, a közlekedés egyéb résztvevőihez.
Az új Astra alig nagyobb elődjénél: a 4374 mm-es karosszériahossz 4, a 2675 mm-es tengelytáv 13 mm-rel hosszabb, mint eddig. A csomagtartó az üléseket ledöntve 1250 literig bővíthető.
Harminc év után lépést vált az Astra: az új generáció többféle villamosított hajtáslánccal is elérhető lesz. A forgalmazás első percétől rendelhető a kétféle teljesítményszinten kínált plug-in hibrid, 2023-tól pedig jön az Astra-e, a tisztán elektromos variáns.
Mindent figyelembe véve az Astra 110-225 lóerős teljesítménysávban rendelhető, minden esetben elsőkerék-hajtással. A belső égésű motorokhoz hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltó társul.
A plug-in hibrid hajtásláncok 180, illetve 225 lóerőt teljesítenek, mindkét variáns nyomatéki csúcsa 360 Nm. A hibridek 7,9, illetve 7,7 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára, végsebességük 225, illetve 235 km/óra, átlagfogyasztásuk 1,4 l/100 km, tisztán elektromos üzemben akár 60 kilométert tudnak megtenni.
Az 1,2 literes benzinmotor 110 vagy 130 lóerős, utóbbi akár automata váltóval is rendelhető. Az 1,5 literes dízel legnagyobb teljesítménye 130 lóerő, tetszőlegesen kérhető kézi vagy automata váltóval.
Az utastérben teljesen digitális kezelőfelület vár, de szerencsére megőrizték a klímaberendezés és néhány egyéb kulcsfunkció mechanikus vezérelhetőségét. Az ülések rendelkeznek az AGR minősítésével, azaz kiemelten ergonomikus, gerincbarát kialakításúak. A vezető dolgát az ülés mellett félautonóm vezetési rendszerek könnyítik meg.
A PSA (illetve most már Stellantis) EMP2 platformjára épülő új Astra elöl McPherson rugóstagokat, hátul csatolt lengőkarokat alkalmaz, a vázszerkezet fokozott merevsége a vezethetőség és a zajcsillapítás terén egyaránt előnyöket hoz. A karosszéria torziós szilárdsága 14%-kal nagyobb, mint az elődmodellé.