Nehéz eldönteni, mi a nagyobb újdonság: hogy hétszemélyes szabadidőjárművet mutatott be a Dacia, vagy hogy ugyanez a típus másfél év múlva hibridként is elérhető lesz. Magyarországon alighanem az előbbi vonzza majd a vevőket a márkához, pedig ősidők óta kínál három üléssoros modellt a Dacia: előbb volt a Logan MCV, majd a Lodgy vette át ennek a helyét.
Dacia Logan MCV | Dacia Lodgy | Dacia Jogger | |
Hosszúság (mm) | 4473 | 4498 | 4547 |
Szélesség (mm) | 1740 | 1751 | 1784 |
Magasság (mm) | 1640 | 1680 | 1632 |
Tengelytáv (mm) | 2905 | 2810 | 2897 |
Hibrid autója ezzel szemben soha nem volt még a Daciának, így szakmai szempontból mindenképpen ez a fontosabb újdonság, még akkor is, ha a benzin-elektromos hajtáslánc majd csak 2023-ban jelenik meg a kínálatban.
Míg az előzetes alapján arra következtethettünk, hogy a robusztus Bigster tanulmányautó jelenik meg szériagyártású kivitelben, a Jogger kecsesebb, barátságosabb annál: a Sandero / Logan páros lágy orrkialakítását kapta meg. Használati értékét hosszabb hátsó ajtónyílás, mélyebbre húzott oldalablak-vonal, valamint 200 mm-es szabad hasmagasság javítja.
A leghátsó üléssor 50:50 arányban osztott, előre billenthető, de ki is szerelhető, a hátsó oldalablakok kibillenthetők. Mindhárom üléssor saját tetőablakot kapott – az ötszemélyes így kettőt, a hétüléses hármat. Az üléseket lépcsőzetesen építették be; a második sor 55 mm-rel van magasabban, mint az első, a leghátsót pedig további 25 mm-rel emelték meg.
A csomagtartó üléselrendezéstől függően akár 1819 literes. Az ötüléses verzióban alaphelyzetben 708 liternyi poggyász fér el, a hétülésesben 160/565 literes a raktér.
Ötletes a Sanderón bemutatott moduláris, integrált tetősín, ami 80 kilóig terhelhető. Opciós extra az ülésfűtés, az automata klímaberendezés, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a szürkület-érzékelő, az elektromos kézifék, a tolatókamera, a holttérfelügyelet, valamint a parkolóradar. Autonóm vészfékrendszer is van, ez 7-170 km/óra között aktív.
Az autó novembertől rendelhető, az első példányok 2022 elején érkeznek a kereskedésekbe. Motorból egyelőre kettő rendelhető: a 110 lóerős, 190 Nm-es, háromhengeres turbómotor mellett ott az ECO-G benzin-autógáz üzemű egység, amely 40 literes LPG tartályával és 50 literes benzintartályával együtt akár 1000 kilométert is elmegy tankolás nélkül.
2023-ban érkezik a Renault számos modelljéből már ismert hibrid rendszer, 1,6 literes benzinmotorral, 1,2 kW-os, 230 voltos akkumulátorral és akár 40% üzemanyag-megtakarítással.