Nehéz eldönteni, mi a nagyobb újdonság: hogy hétszemélyes szabadidőjárművet mutatott be a Dacia, vagy hogy ugyanez a típus másfél év múlva hibridként is elérhető lesz. Magyarországon alighanem az előbbi vonzza majd a vevőket a márkához, pedig ősidők óta kínál három üléssoros modellt a Dacia: előbb volt a Logan MCV, majd a Lodgy vette át ennek a helyét.

Hétüléses szabadidőjárművet mutatott be a Dacia 1
  Dacia Logan MCV Dacia Lodgy Dacia Jogger
Hosszúság (mm) 4473 4498 4547
Szélesség (mm) 1740 1751 1784
Magasság (mm) 1640 1680 1632
Tengelytáv (mm) 2905 2810 2897

Hétüléses szabadidőjárművet mutatott be a Dacia 59

Hibrid autója ezzel szemben soha nem volt még a Daciának, így szakmai szempontból mindenképpen ez a fontosabb újdonság, még akkor is, ha a benzin-elektromos hajtáslánc majd csak 2023-ban jelenik meg a kínálatban.

Míg az előzetes alapján arra következtethettünk, hogy a robusztus Bigster tanulmányautó jelenik meg szériagyártású kivitelben, a Jogger kecsesebb, barátságosabb annál: a Sandero / Logan páros lágy orrkialakítását kapta meg. Használati értékét hosszabb hátsó ajtónyílás, mélyebbre húzott oldalablak-vonal, valamint 200 mm-es szabad hasmagasság javítja.

Hétüléses szabadidőjárművet mutatott be a Dacia 60
Hétüléses szabadidőjárművet mutatott be a Dacia 61

A leghátsó üléssor 50:50 arányban osztott, előre billenthető, de ki is szerelhető, a hátsó oldalablakok kibillenthetők. Mindhárom üléssor saját tetőablakot kapott – az ötszemélyes így kettőt, a hétüléses hármat. Az üléseket lépcsőzetesen építették be; a második sor 55 mm-rel van magasabban, mint az első, a leghátsót pedig további 25 mm-rel emelték meg.

Hétüléses szabadidőjárművet mutatott be a Dacia 62
Hétüléses szabadidőjárművet mutatott be a Dacia 63

A csomagtartó üléselrendezéstől függően akár 1819 literes. Az ötüléses verzióban alaphelyzetben 708 liternyi poggyász fér el, a hétülésesben 160/565 literes a raktér.

Ötletes a Sanderón bemutatott moduláris, integrált tetősín, ami 80 kilóig terhelhető. Opciós extra az ülésfűtés, az automata klímaberendezés, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a szürkület-érzékelő, az elektromos kézifék, a tolatókamera, a holttérfelügyelet, valamint a parkolóradar. Autonóm vészfékrendszer is van, ez 7-170 km/óra között aktív.

Hétüléses szabadidőjárművet mutatott be a Dacia 64

Az autó novembertől rendelhető, az első példányok 2022 elején érkeznek a kereskedésekbe. Motorból egyelőre kettő rendelhető: a 110 lóerős, 190 Nm-es, háromhengeres turbómotor mellett ott az ECO-G benzin-autógáz üzemű egység, amely 40 literes LPG tartályával és 50 literes benzintartályával együtt akár 1000 kilométert is elmegy tankolás nélkül.

jogger

2023-ban érkezik a Renault számos modelljéből már ismert hibrid rendszer, 1,6 literes benzinmotorral, 1,2 kW-os, 230 voltos akkumulátorral és akár 40% üzemanyag-megtakarítással.