Bármennyire is ennek ellenkezőjét sugallja a neve, a Tesla Autopilot-üzemmódja továbbra sem minősül teljesen önvezető rendszernek. Ebben a tekintetben a 2-es kategóriába sorolják az 5-ös skálán, vagyis az Autopilot aktív vezetői jelenlétet igényel, megkövetelve a vezetőktől, hogy menet közben mindkét kezüket tartsák a kormányon.

Habár erre a gyártó többször is felhívta már a figyelmet, már-már tendenciózusan ismétlődnek az Autopilot funkciójával kapcsolatos félreértésekből fakadó balesetek, veszélyes közlekedési szituációk. Mindezekre reagálva – hivatalos vizsgálat elrendelésével – kénytelen volt keményen fellépni az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal.

11 oldalas levélben kéri a hivatal a Teslától, hogy október 22-ig adjon átfogó tájékoztatást arról, miképpen reagál az Autopilot sürgősségi rohamkocsik közeledésére, illetve mennyire hatékonyan érzékeli például egy baleset helyszínét villogók, közúti jelzőfények, fényvisszaverő láthatósági mellények és parkoló járművek alapján – olvasható a CarBuzz szemléjében.

A kormányhivatal annak kapcsán is tájékoztatást vár, hogy a Tesla vezetéssegítő üzemmódja hogyan viselkedik gyenge fényviszonyok között és hogyan figyelmezteti a sofőröket balesetveszély esetén. Hogy mennyire nincsenek egyszerű helyzetben Elon Muskék, jól mutatja, hogy a 2014 és 2021 között gyártott valamennyi, 765 ezer modell alapján igényelték az adatokat, nem csupán a balesetbe keveredett villanyautók statisztikáira kíváncsiak.