Nem bonyolítja túl a típusjelzéseket a Mercedes, így 495 centiméteres nagyautóját akkor is E-osztálynak nevezi, ha az elektromos, csak elé teszi az EQ prefixumot: a müncheni IAA autószalon egyik első világpremierje a Mercedes-Benz EQE, a cég elektromos modellcsaládjának legfrissebb tagja.
A típus kétféle hajtáslánccal érkezik meg a piacra, ezek közül azonban egyelőre csak egyről közöltek adatokat. Később azonban lesznek nagy teljesítményű kivitelek is, akár 500 kW (680 LE) motorteljesítménnyel. Ennek kevesebb mint a felét kínálja a most ismertetett EQE 350 variáns.
Ennek villanymotorja 215 kW (292 LE) csúcsteljesítményre és 530 Nm maximális forgatónyomatékra képes. Az akkumulátor nettó kapacitása 90 kWh, ami WLTP mérce szerint 545-660 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Váltóáramról legfeljebb 22 kW-tal, egyenáramú gyorstöltőről akár 170 kW-tal tölthető az akkumulátor, amely így 15 perc alatt akár 250 kilométerre elegendő energiát vehet fel. Az akku vezérlő szoftverje folyamatosan, vezeték nélküli frissítések formájában aktualizálható, így a rendszer lépést tart az akkumulátor elhasználódásával.
Mercedes-Benz EQE |
Mercedes-Benz E-osztály |
Mercedes-Benz CLS |
|
Hosszúság (mm) | 4946 | 4935 | 4988 |
Szélesség (mm) | 1961 | 1852 | 1890 |
Magasság (mm) | 1512 | 1460 | 1435 |
Tengelytáv (mm) | 3120 | 2939 | 2939 |
Csomagtartó (liter) | 430 | 540 | 340 |
A két helyszínen (Brémában és Pekingben) gyártandó EQE klasszikus négyajtós karosszériát kapott, külső méreteiben az E-osztály / CLS pároshoz mérhető, ám jóval nagyobb tengelytávja miatt azoknál érezhetően tágasabb.
Az EQE esetében opciós az EQS Hyperscreen giga-képernyője, amely három különálló kijelzőt egyesít egyetlen hatalmas műszerfalon. Az utas saját 12,3 colos OLED monitort kap, amelyen a szokásos tartalmak mellett videókat is nézhet, vagy az internetet böngészheti, akár menet közben. Amennyiben a vezető odasandít, azt kamera észleli, és elhomályosítja a képernyőt.
Az EQE mindkét induló verziója hátsókerék-hajtást kap, később az első tengelyre is szerelnek villanymotort, így megvalósul az összkerékhajtás.
A regeneratív fékezés intenzitása három fokozatban állítható, illetve a vezetőtámogató rendszerek (pl. akadályérzékelők) is erre támaszkodnak elsősorban; a villanymotorral akár a teljes megállásig lassítható az autó. Az energiafelhasználást a navigációs adatok figyelembevételével optimalizálja a rendszer.
A tervezők jelentős erőfeszítéseket tettek a zajszigetelés tökéletesítésére. Ami a gyalogosokat a jármű közeledésére figyelmeztető hangzást illeti, az EQE kétféle opciót is kínál, egy harmadik pedig az interneten keresztül tölthető le. Ugyanígy juthatunk hozzá különböző világítási sémákhoz, animációkhoz.
Két fontos opciót kérhetünk az EQE-hez: az egyik a légrugózás, amely az S-osztályban alkalmazott technika közeli rokona; a másik a hátsókerék-kormányzás, amellyel 12,5-ről 10,7 méterre csökkenthető a nagy autó fordulóköre.
A Mercedes EQE-t bemutató, gyári videókért kattints ide!