Több mint tíz éve már annak, hogy a Lotus bemutatta aktuális GT4-es versenyautóját. Az Evora GT4 élemedett kora ellenére aktív maradt, de a nemzetközi színtéren már nem ütőképes. A Lotus ezért elérkezettnek látta az időt, hogy bemutassa az utódmodellt – annál is inkább, mert az Evorának meg vannak számlálva a napjai.
Az új modell alapjait értelemszerűen a Lotus legfrissebb típusa, az idén júliusban bemutatott Emira adja – annál is inkább, mivel annak vadonatúj vázszerkezetét és futóművét eleve úgy fejlesztették, hogy a lehető legegyszerűbben lehessen versenykövetelményekhez igazítani. A munkában az RML csoport volt az autógyártó partnere.
A Toyotától vételezett, 3,5 literes, kompresszoros V6-os motor legnagyobb névleges teljesítménye 406 lóerő (7200/perc fordulatszámon), a sebességváltó hatfokozatú, kormányról kapcsolható, a nyomatékot részlegesen önzáró differenciálmű segít átvinni a hátsó kerekekre.
Az elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkarokkal, Öhlins rugóstagokkal, kanyarstabilizátorokkal szerelt autó fékeit az Alcon, abroncsait a Pirelli szállítja; a bukókeret, a hatpontos biztonsági öv, a tűzoltó készülék és a 96 literes üzemanyagtartály egytől egyig megfelel az FIA-előírásoknak. A 4,41 méter hosszú versenyautó száraz tömege 1260 kg.
A hivatalos világpremierre még az idén sor kerül. Az Emira GT4 korlátozott példányszámban már a 2022-es évadban elérhető lesz, 2023-ra pedig ígérete szerint felfuttatja a gyártást a Lotus.