Az eddigi 56 kilométer helyett 56 mérföldre, azaz 90 kilométerre növelte plug-in hibrid típusainak WLTP norma szerint mért elektromos hatótávolságát a Volvo. A 60-as és 90-es szériákat (szedán, kombi és crossover modellek) érintő módosítást nem a vezérlés, hanem az akkumulátor fizikai módosítása eredményezte: a Volvo egy új, harmadik réteg akkucellával egészítette ki a padlóalagútban elhelyezett energiatároló rendszert, így annak névleges kapacitása az eddigi 11,6 kWh-ról 18,8 kWh-ra emelkedett. Ebből adódik a hatótávolság 60 százalékot meghaladó növekedése.
Nem csak az egy feltöltéssel megtehető távolság, de a motorteljesítmény is nőtt. A hátsó tengelyre illesztett villanymotor az eddigi 88-ról 145 lóerőre (+65%) ugrott. Így a T6 Recharge típusok mostantól 350 lóerősek, a T8-as jelzésűek pedig 455 lóerősek, így az utóbbiak minden idők legnagyobb teljesítményű Volvo modelljeinek számítanak. A megnövelt teljesítmény egyben erőteljesebb összkerékhajtási képességet is eredményez, ami vontatáskor, elinduláskor vagy csúszós úton történő haladáskor jelenthet előnyt.
A harmadik változás, hogy bizonyos modelleken (egyelőre a Volvo XC60, S90 és V90 plug-in hibrid verzióin) mostantól elérhető az egypedálos vezetés funkciója, azaz olyan erősre állítható a regeneratív fékrendszer, hogy a villanymotor gázelvételkor képes állóra lassítani az autót. Ez a funkció eddig csak a tisztán elektromos Volvo modelleken (XC40, C40) volt elérhető.
A Volvo Cars várakozásai szerint a megnövelt kapacitásnak köszönhetően az érintett modellek akár 50 százalékkal kevesebb CO2-t fognak kibocsátani a WLTP norma szerinti méréseken. Ebben az is szerepet játszik, hogy az erősebb villanymotornak köszönhetően a T8-as benzinmotort is áthangolhatták.