A jó hír, hogy már idén októberben piacra kerül a megújult Nissan GT-R – a rossz, hogy a cég európai ágazata egyelőre mélyen hallgat a dologról, csupán a japán és észak-amerikai piacokon kommunikálták az új modellszériát.

A pénz kevés ehhez a Nissan GT-R-hez 1

Általános változtatásokról nem tudni, azaz elvileg marad a motorteljesítmény, a futóműhangolás és az egyéb részletek. Lesz viszont két limitált széria, amelyek T-Spec névre hallgatnak.

Japánban ez úgy néz ki, hogy van a Nissan GT-R Premium Edition T-Spec, amely bronzszínű, kovácsolt Rays könnyűfém keréktárcsákat, csökkentett rugózatlan tömeget és egyedi belső kialakítást kap, míg a Nissan GT-R Track Edition engineered by NISMO T-Spec (igen, ilyen hosszú a neve) szénszálas tetőlemezzel és csomagtérfedéllel fejeli meg a GT-R Nismo alapkivitelét.

A pénz kevés ehhez a Nissan GT-R-hez 75

Észak-Amerikában átugorják a nagyobb teljesítményű Nismo szériát, ám így is kétféle T-Spec verzió lesz elérhető. A Rays keréktárcsák itt aranyszínűek, a hátsó légterelő szénszálas, a fékek pedig karbon-kerámia rendszerűek.

Az egész T-Spec szériának egyébként a színei a legkülönlegesebbek. A Millennium Jade egy különleges zöldes tónus, míg a Midnight Purple az északi fény hangulatát hivatott idézni. Mindkét árnyalat szerepelt már a GT-R korábbi generációinak kínálatában, ahol is limitált szériákhoz voltak választhatók.

A pénz kevés ehhez a Nissan GT-R-hez 76

Arról nincs hír, hogy Észak-Amerikában hány darab készül a különleges kiadású autóból, Japánban azonban elárulták, hogy a kétféle verzióból összesen 100 darabot gyártanak. Az érdeklődés ennél jóval nagyobb, ezért a Nissan sajátos ötlettel állt elő: a potenciális vevők nevét bedobják egy kalapba, és sorsolással döntik el, ki kaphat T-Spec kivitelű GT-R-t.

A pénz kevés ehhez a Nissan GT-R-hez 77

A T-Spec meglehetősen drága móka egyébként: az alapmotoros verzióért 9,7, a Nismo kivitelért 8,8 millió forintnak megfelelő felárat kérnek el Japánban, így a teljes fizetendő összeg 43, illetve 48 millió forintnak felel meg.