Négy méter alatti, kissé emelt futóművű ferdehátút – gyakorlatilag tehát egy városi szabadidőjárművet – mutatott be a Citroën. A részletek ismerősek (a nappali fények a frissen leleplezett C4 és C5 X modellek, a hátsó világítás a C3 Aircross stílusát követik), a név meg pláne, de ez a C3 nem ugyanaz a C3, mint amit nálunk ismerünk: szögletesebb, lényegre törőbb.
Küldetése hatalmas: Dél-Amerikában és Indiában kell megerősítenie a márka jelenlétét. Ennek megfelelően az autót ezekben a régiókban fogják gyártani, bal-, illetve jobbkormányos kivitelben, és csak itt fogják értékesíteni 2022 első félévétől.
Az új „nemzetközi C3”-ast, ahogyan a Citroën a modellvariánst nevezi, további két piacspecifikus modell követi majd 2024-ig bezárólag.
Ami a műszaki részleteket illeti, a mérnökök 110 mm-rel megnövelték az autó szabad hasmagasságát, ezzel együtt javultak a terepszögek, ami a rossz minőségű utak, magas járdaszegélyek miatt fontos – Indiában például az 5,5 millió kilométeres úthálózat 40 százaléka burkolatlan, ide tehát elkél az emelt futómű. Szintén az indiai piac indokolta a 398 centiméteres karosszériahosszt, mivel ott méret szerint adóznak az autók.
Nem véletlenül színesek a fotókon látható autók, Indiában tizenegy, Dél-Amerikában tizenhárom különböző árnyalatban, illetve kombinációban lesz elérhető. Komoly hangsúlyt fektettek az egyéni igények kielégítésére, a testre szabhatóságra is: kicserélhető dekorelemek, nyolcféle üléshuzat és számos további praktikus kiegészítő vásárolható meg az autóhoz. A narancssárga belső színvilág egyébként az indiai autók sajátja, míg Latin-Amerika kék dekort kap.
Noha a négy métert sem éri el a C3, a 254 cm-es tengelytáv kiváló lábteret biztosít, de piacvezető a váll- és fejtér is. A csomagtartó 315 literes, az utastér tele van pakolóhelyekkel, összesen négy pohártartó és négy palacktartó kapott helyet a kocsiban, ami praktikus, ha forró, párás klímájú vidéken autózunk.
Az érintőképernyő 10 colos, van mögötte okostelefon-integráció, a funkciók kormányról is kezelhetők. Az adott piacok speciális szokásait figyelembe véve rengeteg olyan pontot alakítottak ki, ahol a vezető lerakhatja telefonját, illetve biztonságosan rögzíthet egy telefontartó konzolt. A padlókonzolon kialakított rekesz formája pedig abban segít, hogy ne törjön meg az ide helyezett telefon töltőzsinórja. A műszerfal alatt húzódó, keskeny tárolópolc optimális a töltővezeték elrejtésére, a középkonzol két oldalán pedig kábelvezetők és vezetékrögzítő fülek találhatók. A kesztyűtartóban pedig két feltekert, használaton kívüli töltőzsinórt lehet biztonságosan elhelyezni.
Kattints ide, és nézd meg a Citroën energiatakarékosan elkészített C3-reklámfilmjeit